پنج شنبه, 27 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش تیم ملی والیبال جوانان ایران در نخستین مسابقه خود در جام کنفدراسیون والیبال مردان آسیا موفق به شکست پاکستان شد.

شاگردان رضا مومنی‌مقدم ست اول را با ترکیب عرشیا به نژاد، امیرمحمد گلزاده، مبین نصری، پوریا خانزاده، یوسف کاظمی، عرفان نوروزی و سجاد جلوداریان آغاز کردند.

در ست اول بازی ناهماهنگی بین بازیکنان ایران بسیار مشخص بود و همین علت باعث شد تا 3 اختلاف امتیاز از همان ابتدای ست بین دو تیم ایجاد شده و ست اول 25-21 به سود تیم پاکستان خاتمه یابد.

ست دوم را تیم ایران با زدن سرویس های با ریسک بالا آغاز کرد و ست را از همان ابتدا در دست گرفت و توانست 25-16ست را از آن خود کند تا بازی 1-1 در ست شمار برابر شود.

در ست سوم تا امتیاز ۶ بازی پایاپای دنبال شد ولی بازی خوب یونس جوان باعث شد که ایران در امتیاز 15 بر 10 پنج امتیاز از حریف خود پیش بیفتد و ست سوم هم با نتیجه 25 بر 18 به سود تیم ملی ایران به اتمام رسید.

در ست چهارم، با توحه به افزایش اعتماد به نفس و‌ خودباوری جوانان ایران و دفاع روی تور تیمی عالی و سرویس‌های پرشی که تیم ایران روانه زمین پاکستان کردند باعث شد سرمربی تیم پاکستان وقفه های در بازی ایجاد کند اما گره گشا نبود و تیم ایران توانست 25-21 این ستو 3-1 بازی نخست خود در جام کنفدراسیون آسیا را از ان خود کند.

تیم ملی جوانان با کسب این پیروزی و سرگروهی گروه B این رقابت‌ها، به عنوان تیم اول گروه به مرحله بعد صعود کرد.