پنج شنبه, 27 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش بعد از صحبتهای فراوان مبنی بر نرسیدن لئون به رقابت های جهانی 2022، او اعلام کرد که اگر حتی به 100% امادگی هم نرسم ، آماده بازگشت به تیم ملی برای این رقابت ها خواهم بود

ویلفردو لئون یکی از ستارگان دنیای والیبال بعد از عملی که بر روی زانوی خود انجام داده بود پزشکان و حتی خودش هم شانس حضور در رقابت های جهانی را بسیار اندک تلقی کرد، اما دیروز با حاضر شدن در کمپ تمرینی تیم لهستان ، مطمئنا باعث خوشحالی جامعه والیبال و از همه بیشتر گربیچ و فدراسیون لهستان شده است.

لئون در این مورد بیان داشت:

روز چهارشنبه پزشک تیم ملی با من تماس گرفت و از من پرسید که میتوانم در اردو شرکت کنم. و من گفتم همیشه در خدمت تیم هستم. برای یک سری آزمایشات به ورشو رفتم تا شرایطم را بررسی کنند و این شد که الان اینجا هستم.

در تمام مدتی که در خانه و مشغول ریکاوری بودم تمام تمرینات لازم برای بهبودی هر چه سریعتر خود را انجام دادم و وقتی اسم خودم را در لیست تیم ملی لهستان دیدم انگیزه ام برای حضور در تیم ملی بیشتر شد و به همین دلیل به دکتر تیم اعلام کردم که خوشحال میشوم در جمع تیم باشم.

به همین ترتیب به اسپالا امدم تا در کنار بازیکنان باشم و با انها تمرین کنم. چند روز اول به صورت انفرادی تمرین میکنم. تقریبا در مرز آمادگی 80% هستم و مطمئنم با تمرین فردی در کنار تیم به آمادگی بالای 90% هم خواهم رسید. اینکه بتوانم بازی کنم احساس بسیار خوبی به من میدهد ولی کم کم باید وارد زمین بشوم. احتمالا در ابتدا نتوانم کل بازی را در زمین حضور داشته باشم ولی رفته رفته پیشرفت میکنم. در حال حاضر به لحاظ بدنی در شرایط خوبی هستم و در مورد هماهنگی با سایر بازیکنان، تمرینات میتواند به پیشرفت همه ما کمک کند.

در مورد بازی های قهرمانی جهان نیز به شرطی که در ابتدا همه بازی ها را تمام وقت بازی نکنم، میتوانم در کنار تیم باشم چون بدنم هنوز نمی تواند فشار زیادی را تحمل کند. اگر زمان بیشتری برای ریکاوری داشتم، می‌توانستم بیشتر کار کنم اما فکر میکنم از مرحله یک چهارم نهایی برای بازی در هر مسابقه آماده باشم. تمام تلاشم را میکنم و سخت کار میکنم که بتوانم به مسابقات قهرمانی جهان برسم.

نیکولا گربیچ سرمربی تیم، تصمیم نهایی را خواهد گرفت. او به سادگی می تواند بگوید که ترجیح می دهد به جای من بازیکن دیگری در تیم داشته باشد که از روز اول مسابقات آماده بازی با حداکثر توان باشد و اگر در لیست نهایی هم نباشم به عنوان یک بازیکن سالم بازگشته ام که این برای من بسیار ارزشمند است و میتوانم در اسپلا به هم تیمی هایم انرژی مثبت بدهم. چه در ترکیب باشم و چه نباشم با تمام وجود از آنها حمایت خواهم کرد.