پنج شنبه, 27 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش، به دنبال اعتراض تیم‌ها از نحوه برگزاری مسابقات لیگ ملت‌ها در بولونیا، فدراسیون جهانی والیبال جلسه‌ای با حضور کاپیتان‌های هشت تیم نهایی ترتیب داد که در آن نشست بازیکنان در مورد مسائل مختلفی صحبت کردند. مسائلی مانند اتوبوس‌ها، سالن‌های تمرینی بدون تهویه مطبوع در دمای ۴۰ درجه سانتیگراد، عدم‌وجود تجهیزات معقول در هتل‌ها، نبود شام در روز ورود تیم‌ها و … از جمله مشکلاتی بود که برخی تیم‌ها مانند ایران، لهستان و فرانسه با آن روبه‌رو بودند. حتی انگاپت نیز بطور مستمر کمبود امکانات را در شبکه‌های اجتماعی گزارش می‌داد ‌

میلاد عبادی‌پور کاپیتان تیم ملی ایران در مورد این جلسه گفت: یکی از مواردی که در این جلسه مطرح شد، بحث بلیت و پروازها بود. تقویم مسابقات بگونه‌ای برنامه‌ریزی شده که هر از گاهی مجبوریم به آنسوی کره زمین پرواز کنیم. علاوه‌براین در مورد فشردگی مسابقات هم صحبت کردیم. سال‌هاست که ما مجبوریم بلافاصله بعد از پایان فصل باشگاهی وارد اردوی تیم ملی شویم و پس از آن مسابقات ملی را در پیش داریم. این یعنی عملاً در زندگی ما هیچ چیز جز والیبال وجود ندارد! نه استراحت و تعطیلات داریم و نه زمانی برای دیدار با خانواده‌هایمان.

لژیونر کشورمان خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات تیم‌ها و کادر فنی از چشم هواداران دور می‌ماند. گاهی هواداران از خیلی از مسائل بی‌خبر هستند. مسابقات ما در سالن‌های زیبا برگزار می‌شود اما سالن‌های تمرینی فاجعه‌بار است. گاهی حتی هتل‌هایی که برای اسکان تیم‌ها در نظر گرفته می‌شود شرایط حرفه‌ای را ندارند. وقتی درباره این مسائل صحبت کردیم به ما اطمینان دادند که مشکلات را برطرف می‌کنند.

عبادی‌پور با اشاره به خطرات شغلی و فرسودگی بازیکنان گفت: ما مسابقات زیادی را بدون استراحت برگزار می‌کنیم. برای همین من تعجب نمی‌کنم که اغوین انگاپت اخیرا می‌خواست در شبکه‌های اجتماعی چشم‌انداز واقعی از رقابت‌ها را نشان بدهد. هر چه بیشتر بازی کنید، بیشتر در خطر مصدومیت قرار می‌گیرید. برای مثال آلن سوزا بازیکن تیم ملی برزیل که در همین مسابقات لیگ ملت‌ها دچار مصدومیت جدی شد. ما از فدراسیون بیمه هستیم اما از فدراسیون جهانی نه! به هر حال آنها نظرات ما را شنیدند، اما در مورد اینکه چقدر ترتیب اثر قرار می‌دهند در آینده مشخص خواهد شد.