پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش فدراسیون والیبال ایران روز گذشته در پستی اسامی 16 بازیکن را برای اردوی آماده سازی رقابت های جهانی منتشر کرد. هنوز 24 ساعت از اعلام آن نگذشته است که این ایست به 22 نفر افزایش پیدا کرد.

مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان سال ۲۰۲۲ با حضور 24 تیم از چهارم تا بیستم شهریورماه سال جاری به میزبانی دو کشور لهستان و اسلوونی برگزار خواهد شد.

فدراسیون والیبال دارد چه کار میکند؟ احسان دانش دوست،رضا عابدینی، علی رمضانی، پوریا یلی، فاضل پژومان و ابولفضل قلی پور شش بازیکن اضافه شده به این لیست هستند.

لیست 16 نفره اعلام شده که دیروز از فدراسیون اعلام شد
لیست 16 نفره اعلام شده که دیروز از فدراسیون اعلام شد

لیست مجدد بازیکنان دعوت شده به تیم ملی:

پاسورها: جواد کریمی، محمدطاهر وادی، فاضل پژومان، علی رمضانی

قطرپاسورها: امین اسماعیل‌نژاد، صابر کاظمی، پوریا یلی

دریافت‌کنندگان قدرتی: میلاد عبادی‌پور، امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی، میثم صالحی، شهروز همایونفرمنش، محمدجواد معنوی‌نژاد، احسان دانش دوست

مدافعین میانی: سید محمد موسوی، علی اصغر مجرد، مهدی جلوه، امیرحسین توخته و رضا عابدینی

لیبروها: محمدرضا حضرت‌پور، محمدرضا مؤذن و ابوالفضل قلی پور

اگر همینطور پیش برود یعنی فردا هم باید منتظر لیست دیگری باشیم؟ کسانی اسمشان از لیست جامانده است. ولی نه بیشتر از 22 نفر امکان اعلام اسامی نمیتوان داشت.

همان مقدار انگیزه ای هم که در این مدت به این جوانان تازه به میدان راه یافته داد شده بود با این اعلام لیست دوگانه از بین رفت.

نکته قابل توجه اینجاست که تیم ها تا 26 جولای یعنی روز سه شنبه 4 مرداد باید لیست اولیه خود برای حضور در رقابت های جهانی را به فدراسیون جهانی اعلام میکردند پس لیستی که به فدراسیون جهانی داده شده بوده از همان ابتدا شامل این 22 بازیکن بوده است و مشخص نیست که چرا فدراسیون با حذف نام 6 بازیکن تنها 16 بازیکن را به عنوان بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی والیبال برای قهرمانی جهان عنوان کرد.

تعداد بازیکنانی که قادرند در رقابت های جهانی حضور داشته باشند از سوی فدراسیون جهانی به 14 نفر کاهش پیدا کرده است بدین ترتیب لیست نهایی بازیکنان که شامل 14 بازیکن خواهد بود هنوز اعلام نشده است.

تیم ملی والیبال ایران در مرحله مقدماتی مردان جهان در کشور اسلوونی به مصاف حریفان خود (آرژانتین، مصر و هلند) خواهد رفت.