به گزارش آریاورزش لیگ های خارجی والیبال جهان اسماعیل نژاد پیشنهاداتی ارائه داده اند اما مشکل سربازی و خروج از کشور او هنوز رفع نشده است. اسماعیل نژاد در حالیکه یکسال از سربازی اش مانده است اعلام کرده که دوست دارد در خارج از کشور بازی کند.

امین اسماعیل نژاد در لیگ ملتهای والیبال عملکرد فوق العاده ای از خود نشان داد و با بازی های خوب، خود را به جامعه والیبال جهان نشان داد. او در مورد لیگ ملتها بیان داشت:

از همان ابتدا که تمرین را شروع کردیم می دانستیم هدف چیست و چه کار میخواهیم بکنیم. کادر مربیگری به ما آموزش دادند که به خو ایمان داشته باشیم و می دانستیم در هر بازی فقط باید بازی خودما را انجام دهیم تا نتیجه دلخواه را بگیریم. البته گاهی اوقات شرایطی پیش آمد که انتقادات به تیم ما بالا گرفتد مثل هفته اول لیگ ملتها. ولی در ادامه توانستیم هفته به هفته رشد خوبی داشته باشیم و جواب همه زحماتمان را بگیریم.


اسماعیل نژاد در خصوص اظهارات ویتال هاینن سرمربی سابق تیم ملی لهستان که او را پدیده خطاب کردو گفته بود این بازیکن 26 ساله تا حالا کجا بوده، توضیح داد:

همانطور که می دانید چند سالی بود که نمی توانستم کشور را به خاطر سربازی ترک کنم. هنوز چند ماه خدمت دارم و امیدوارم مسئولین به قول خود عمل کنند تا بتوانم در بهترین لیگ های دنیا بازی کنم امیدوارم بتوانم باعث افتخار کشورم شوم.

امین تایید کرده است که پیشنهاداتی از باشگاه‌های سطح بالا داشته است، که به نظر می‌رسد از سوی برخی باشگاه‌های ایتالیایی نیز مطرح می‌شود. اسماعیل نژاد در این خصوص تاکید کرد: اول از هر چیز باید مشکل سربازی من حل شود، اگر این اتفاق بیفتد میتوانم در مورد پیشنهاداتم فکر کنم.

به نظر میرسد با توجه به خواهر خواندگی که بین تیم های پیکان تهران و میلانو ایتالیا بسته شده است یکی از تیم های مطرح لیگ ایتالیا تیم میلانو باشد که پیشنهادی را به اسماعیل نژاد ارائه کرده است. البته آنها ژان پاتغی فرانسوی را دارند که بسیار اماده و توقف ناپذیر نشان داده است که اسماعیل نژاد ما هم دست کمی از او ندارد.