یکشنبه, 16 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان پسر گفت: دوازدهمین اردوی آماده‌سازی این تیم از 18 مردادماه آغاز خواهد شد و متصل به مسابقات قهرمانی نوجوانان پسر آسیا است.

محمد وکیلی درباره شرایط ملی‌پوشان نوجوان کشورمان برای حضور شایسته در رقابت‌های قهرمانی آسیا افزود:

یازدهمین مرحله از اردوی آمادگی تیم ملی والیبال نوجوانان با حضور 15 بازیکن از 27 تیر در فدراسیون والیبال آغاز شده و تا 15 مردادماه ادامه خواهد داشت. به دلیل ایام سوگواری تاسوعا و عاشورا، تیم دو روز استراحت دارد که به دلیل کرونا بازیکنان امکان خروج از محل کمپ را ندارند و از 18 مرداد اردوی دوازدهم تیم آغاز می‌شود و تا مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان پسر آسیا ادامه خواهد داشت.

وکیلی با اشاره به مشکلات شیوع بیماری کرونا در چند سال اخیر و برگزار نشدن برخی مسابقات اظهار کرد:

بازیکنان با توجه به شیوع دو ساله کرونا در مسابقات چندانی حضور نداشته‌اند و تنها در لیگ برتر نوجوانان سال 1400 بازی کرده‌اند، البته در این گروه سنی به هر حال بی‌تجربگی وجود دارد اما عدم برگزاری مسابقات به این بی تجربگی افزوده است. به همین دلیل تلاش داریم با برگزاری دیدارهای تدارکاتی و کسب تجربیات بیشتر، تیم ملی نوجوانان را برای مسابقات پیش رو آماده‌تر کنیم.

وی در خصوص دیدارهای تدارکاتی تیم ملی والیبال نوجوانان پسر گفت:

باید با دیدار‌های بیشتر کمبود تجربه بازیکنان را برطرف کرده و با آمادگی بیشتر در رقابت‌های پیش رو حضور یابیم. در این اردو با تیم ارتش دیدارهایی خواهیم داشت. پیش از این با تیم ملی ب مسابقه دادیم و دو بازی با جوانان عراق داشتیم. به دنبال هماهنگی دیدارهای تدارکاتی با برخی تیم‌های حاضر در قهرمانی نوجوانان آسیا هستیم تا با برگزاری این مسابقات دوستانه تجربه‌مان افزایش یابد.

چهاردهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان زیر 18 سال آسیا از 24 تا 31 مردادماه به میزبانی تهران در سالن والیبال آزادی برگزار خواهد شد.

مرحله مقدماتی این رقابت‌ها با حضور 9 تیم در دو گروه زیر برگزار خواهد شد:

گروه اول: ایران، چین‌تایپه، چین، هند و کویت

گروه دوم: ژاپن، کره‌جنوبی، تایلند و قزاقستان

مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان آسیا با 16 دیدار پیگیری می‌شود و شاگردان محمد وکیلی که در روز نخست استراحت دارند، در روزهای دوم تا پنجم مرحله گروهی به ترتیب به مصاف هند، کویت، چین و چین‌تایپه می‌روند.

عمران گوگ‌جیلی، محمد بوژمهرانی، محمدرضا آل‌‍‌جلیل، آرمین قلیچ نیازی، طاها بهبودنیا، امیرعلی دولتی، امید سقلی، سیدمرتضی طباطبایی، سیدمتین حسینی طلوتی، سیدحسین زمانی، سام مرادی، حامد شمسینی، ابوالفضل مهدیان، محمد مانی علیخانی و آرین محمودی‌نژاد بازیکنان دعوت شده به این اردو یازدهم تیم ملی نوجوانان هستند.

حسین سلیمانی (سرپرست)، محمد وکیلی (سرمربی)، حمید جعفرزاده، آرش صادقیانی، محمدامین شاکری و حسام ناییجی (مربیان)، امان نظردوجی (کمک مربی)، محمدمعین وکیلی (آنالیزور)، مانی میراب‌زاده (فیزیوتراپ) و محمدمهدی آذرمهری (ماساژور) تیم ملی نوجوانان را در این اردو همراهی می‌کنند.