دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش، در ادامه رقابت‌های مرحله یک چهارم نهایی لیگ ملت‌ها، روز پنجشنبه ۳۰ تیرماه تیم‌های ایران و لهستان به مصاف هم رفتند که در پایان تیم ملی لهستان با برتری ۳-۲ به دیدار نیمه نهایی راه یافت. آمریکا، ایتالیا و فرانسه سه تیم دیگر مرحله نیمه‌نهایی را تشکیل می‌دهند.

امیرحسین اسفندیار، امیرحسین توخته، امین اسماعیل‌نژاد، مهدی جلوه، محمدطاهر وادی، میلاد عبادی‌پور و محمدرضا حضرت‌پور ترکیب شروع‌کننده تیم ایران را تشکیل می‌دادند.

دو تیم، ست اول را برابر شروع کردند، اما در ادامه برخی اشتباهات و ناهماهنگی‌ها در زمین ایران فاصله سه امتیازی به سود رقیب ایجاد کرد. لهستانی‌ها با کسب دو امتیاز سرویس متوالی این اختلاف را به پنج امتیاز رساندند. امیرحسین توخته با یک امتیاز سرویس توانست یکی از آن سرویس‌ها را پاسخ بدهد، اما در نهایت ست نخست ۲۵-۲۱ از آن تیم لهستان شد.

تیم ایران در ست دوم عملکرد بهتری داشت و البته خطاهای سرویس لهستانی‌ها کمک زیادی به ما کرد. شاگردان گربیچ در امتیازات ابتدایی برتری را در اختیار داشتند، ایران توانست در امتیاز ۱۰ و ۱۸ نتیجه را برابر کند و در پایان با امتیاز سرویس میلاد عبادی‌پور ۲۴-۲۶ فاتح این ست شود‌.

در ست سوم نیز دو تیم تا امتیاز ۱۴ پایاپای پیش رفتند. بار دیگر وجود برخی اشتباهات در زمین ایران فاصله امتیاز را بیشتر کرد‌. بهروز عطایی در امتیازات پایانی بازیکنان دوم خود یعنی احسان دانش‌دوست، فاضل پژومان، بردیا سعادت، امیر سرلک را به زمین فرستاد تا بازیکنان اول استراحت کنند و برای ست چهارم آماده شوند. لهستان ۲۵-۱۸ در این ست پیروز شد.

ایران ست چهارم را طوفانی آغاز کرد و از همان ابتدا ۲-۶ پیش افتاد. با تک دفاع امین اسماعیل‌نژاد و امتیازی که از آبشار به دست آورد، ایران ۴-۱۲ به وقت استراحت فنی رفت. تیم ملی ایران با استفاده از فضای خالی که بین مدافعان لهستان ایجاد می‌شد توانست فاصله امتیاز را بیشتر کند. میلاد عبادی‌پور از این طریق امتیازات خوبی به دست آورد و یکی از مهره‌های کلیدی ایران بود. حمایت بازیکنان ایران از یکدیگر، برتری امتیازی را حفظ کرد و ۱۶-۲۵ در ست چهارم پیروز شدیم.

علیرغم برتری در ست گذشته، اما ست پنجم برای ایران خوب شروع نشد. لهستانی‌ها اجازه ندادند خاطره ست پنجم دیدار مرحله مقدماتی که ۲-۱۲ عقب افتاده بودند دوباره تکرار شود. آنها از همان ابتدا توپ و میدان را دست گرفتند و اختلاف امتیاز ایجاد کردند. تلاش ملی‌پوشان ایران برای جبران امتیاز نتیجه نداد و ۱۵-۷ مغلوب شدند.

تیم ملی لهستان با این برد به جمع چهار تیم نهایی صعود کرد و حریف آمریکایی شد که توانست در مرحله یک چهارم نهایی برزیل را شکست دهد. ایتالیا نیز رو در روی فرانسه بازی خواهد کرد. ‌