به گزارش آریاورزش، مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۲ از روز چهارشنبه ۲۹ تیرماه آغاز شد. تیم ملی کشورمان برای راهیابی به جمع چهار تیم برتر باید روز پنجشنبه ۳۰ تیر از سد تیم قدرتمند لهستان عبور کند. دو تیم یکبار در مرحله مقدماتی به میزبانی شهر گدانسک لهستان به مصاف هم رفتتد که نتیجه این دیدار با عملکرد چشمگیر بازیکنان ایران ۲-۳ به سود تیم ملی کشورمان شد. معمولا رقابت‌های بین دو تیم از جذابیت خاصی برخوردار بوده است.

کارول کلوس مدافع میانی باتجربه تیم ملی لهستان در خصوص این که چرا تقابل این دو تیم همیشه پرتنش و جذاب است، بیان داشت:

فکر می‌کنم دلیلش این است که هر دو تیم تشنه برنده شدن هستند و با تمام توان بازی میکنند. به همین خاطر دیدارهای دو تیم جذاب است و یکسری حواشی هم رخ می‌دهد. اما به نظر من با این ترکیب جدیدی که هر دو تیم دارند، فکر نمی‌کنم اتفاق خاصی بیفتد. منظورم این است که هر دو تیم آرام‌تر هستند و بازیکن حاشیه‌ساز بین‌شان نیست.

وقتی به ایران فکر می‌کنم یاد بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو میفتم. بازی بسیار سنگین و جذابی مقابل این تیم داشتیم و ۳-۲ برنده شدیم. در پایان هم با حواشی و درگیری همراه بود. البته که بازی جام جهانی ۲۰۱۴ هم جزء دو بازی جذاب و مورد علاقه من است. همه چیز در آن بازی خوب پیش می‌رفت تا این که کمر میخائو وینیارسکی آسیب دید. در آن زمان او کاملا آماده بود و روی ریتم بازی می‌کرد. یادم هست چه سرویس‌های وحشتناکی می‌زد. اما متأسفانه آسیب دید و از آن لحظه به بعد مشکلات ما شروع شد.

کلوس در مورد رقابت‌های مرحله یک‌چهارم نهایی گفت: قطعاً بازی‌های بسیار دشواری خواهیم داشت. ما برای دستیابی به یک هدف با بهترین تیم‌های دنیا بازی می‌کنیم و هر بازی حکم مرگ و زندگی را دارد. این همیشه برای بازیکنان جوان و همینطور باتجربه‌هایی که قبلا سابقه حضور در چنین شرایطی را داشته‌اند سراسر تجربه است. بهتر است که فقط بازی خودمان را بکنیم و از بازی لذت ببریم. آن وقت می‌شود کم کم آدرنالین را احساس کرد.