به گزارش آریاورزش اولین دیدار مرحله یک چهارم نهایی لیگ ملتهای والیبال در بولونیا ایتالیا برگزار شد و تیم آمریکا توانست اولین تیم صعودکننده به نیمه نهایی باشد.

در این دیدار برزیل ست اول را قدرتمند تر آغاز کرد و توانست 25-20 ست اول را از آن خود کند. اما شاگردان اسپرو ست دوم را بسیار طوفانی آغاز کردند و با پاسهای سرعتی مایکا به اسمیت اختلاف امتیاز را زیاد کردند. اما در ادامه ست، خطاهای فردی بازیکنان تیم امریکا و سرویس های خوب تیم برزیل اختلافات کمتر شد اما در نهایت ست دوم 25-22 به سود امریکا تمام شد.

تصمیم درست اسپرو در به کارگیری دیگر قطرپاسور خود کایل راسل به جای کایل انسینگ، باعث گرفتن ست سوم این دیدار هم شد و مایکا پاسور تیم برزیل بار دیگر پنجه های طلایی خود را در این بازی نشان داد و در نهایت با امتیاز سرویسی که به دست اورد 25-23 ست سوم هم از آن تیم امریکا تمام شد.

ست چهارم اینطور به نظر میرسید که تیم برزیل بسیار پر قدرت تر از ستهای قبل بازی را آغاز کند اما اختلاف امتیاز 5-1 نشان از آشفتگی ذهنی و روانی بازیکنان میداد که نتوانستند بازی را در دست بگیرد و بار دیگر با سرویس های خوب بازیکنان امریکا این ست هم از آن 25-17 به سود آنها شد تا امریکا به عنوان نخستین تیم صعود کننده به نیمه نهایی جایگاه خود را بگیرد.

توری دیفالکو در این دیدار 17 امتیاز شامل 16 امتیاز از حمله و یک امتیاز سرویس به دست آورد.

لئال هم برای برزیل 18 امتیاز از حمله به دست آورد.

در این دیدار امریکا 7 امتیاز از دفاع داشت در حالیکه تیم برزیل 3 امتیاز به دست اورد. امتیاز سرویس امریکا 4 مقابل 2 برزیل بود.