پنج شنبه, 27 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش تیم ملی والیبال ایران بعد از سه هفته برگزاری لیگ ملتهای والیبال، با هفت پیروزی، 5 شکست و 20 امتیاز به عنوان تیم هفتم توانست به جمع هشت تیم برتر مرحله بعد راه پیدا کند.

در این رقابت های بازیکنانی که برای اولین بار در لیگ ملتها حضور داشتند میتوان به امین اسماعیل نژاد 25 سال اشاره کرد که هرچند دیرتر از زمان موعد نسبت به سنش اما توانست از فرصتی که به او داده شد نهایت استفاده را کرده و خود را نه تنها به والیبال ایران بلکه به والیبال جهان بشناساند.اکنون او بعد نیمیر عبدلعزیز هلندی با کسب 193 امتیاز در رده دوم جدول رده بندی قرار دارد.

اسماعیل نژاد در بازی با لهستان تنها در ست پنجم با سرویس های عالی که روانه زمین لهستان کرد 3 امتیاز مستقیم از سرویس گرفت و موفق شد 4 امتیاز هم از حمله کسب کند که در یک ست کوتاه چنین اعدادی شگفت انگیز است.

بازیهای خوب اسماعیل نژاد در لیگ ملتها نگاه باشگاه های تراز اول جهان را به روی او متمرکز کرده است. او که فصل پیش در تیم شهداب یزد توپ میزد و با این باشگاه قهرمان ایران و نایب قهرمان باشگاه های آسیا شد بار دیگر به دلیل گذراندن خدمت سربازی به تیم پاس گرگان بازگشت و ممکن است در این فصل از رقابت های باشگاهی نتواند پیشنهاد تیم خارجی را به دلیل گذراندن خدمت سربازی قبول کند.