پنج شنبه, 27 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش، تیم ملی والیبال ایران در بازی پایانی دور مقدماتی لیگ ملت‌ها عصر امروز شنبه ۱۸ تیر به مصاف تیم ملی صربستان رفت. ملی‌پوشان ایران با پیروزی قاطعانه سه بر صفر به دور دوم مسابقات صعود کردند.

ایران با ترکیب اولیه میلاد عبادی‌پور (کاپیتان)، محمدطاهر وادی، مهدی جلوه، امیرحسین توخته، امین اسماعیل‌نژاد، امیرحسین اسفندیار و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) بازی را آغاز کرد.

ست اول رقابت نزدیکی بین دو تیم برقرار بود. اگرچه ایران گهگاهی سه امتیاز برتری ایجاد می‌کرد، اما صرب‌ها نیز با استفاده از تجربه بازیکنانشان به خصوص الکساندر آتاناسیه‌ویچ نتیجه را مساوی می‌کردند. ایران با استفاده از توپ‌گیری خوب درون زمین و امتیاز سرویس در لحظات حساس توانست صربستان را پشت سر بگذارد و در نهایت با امتیاز سرویس میلاد عبادی‌پور ۳۵-۳۳ برنده این ماراتن جذاب شود.

حمله‌های تمام‌کننده و دفاع روی تور ایران در ست دوم منجر شد تا از همان ابتدا اختلاف پنج امتیازی ایجاد شود. تقریبا در اواسط ست میلاد عبادی‌پور به دلیل آن که کمی احساس درد کرد دقایقی از زمین بیرون ماند. شاید همین نگرانی عاملی بود که بازیکنان ایران اندکی تمرکز خود را از دست دادند و صرب‌ها با استفاده از این موقعیت فاصله امتیاز را به حداقل رساندند. ورود عبادی‌پور به زمین بار دیگر روحیه را به تیم ایران برگرداند تا ست دوم نیز مانند ست اول با امتیاز سرویس کاپیتان ایران ۲۵-۲۱ به سود تیم ما شود.

بازیکنان ایران که به وضوح می‌توان پیشرفت را در چهره تک‌تکشان دید، در ست سوم هم به روند مثبت خود ادامه دادند. یکی از این بازیکنان امیرحسین اسفندیار بود که اکنون با اعتماد به نفس بیشتری به خط سرویس می‌رود و در این ست دو امتیاز پیاپی سرویس به دست آورد. توخته و جلوه نیز عملکرد خیلی خوبی داشتند. جلوه توانست ۶ امتیاز از بلاک به دست آورد. نمایش عالی ملی‌پوشان هماهنگی صرب‌ها را از بین برد. اسماعیل‌نژاد دو امتیاز سرویس متوالی در امتیازات پایانی به دست آورد تا این ست با اختلاف بسیار زیاد ۲۵-۱۲ به سود شاگردان عطایی شود.

ایران با این نتیجه به مرحله نهایی لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۲ صعود کرد.