پنج شنبه, 27 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش، تیم ملی والیبال ایران با پیروزی قاطعانه ۳-۰ در دیدار حساس برابر اسلوونی شرایط خود را برای صعود به دور دوم لیگ والیبال ملت‌ها هموارتر کرد.

میلاد عبادی‌پور، امیرحسین اسفندیار، مهدی جلوه، محمدطاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد، امیرحسین توخته و محمدرضا حضرت‌پور ترکیب اولیه ایران بودند.

ملی‌پوشان ایران که پیش از این بازی در رده نهم جدول قرار داشتند برای صعود به مرحله بعدی نیاز به برد سه امتیازی داشتند تا بتوانند فعلا جایگاه هشتم را از اسلوونی پس بگیرند. در ست نخست، بازی تا انتها برابر پیش رفت اما در پایان ۲۶-۲۴ به سود ایران شد. عملکرد خوب بازیکنان در حمله و سرویس منجر شد تا اشتباهات تیم اسلوونی در ست دوم بیشتر شود و ملی‌پوشان با اختلاف زیاد ۲۵-۱۴ بازی را از آن خود کنند. در ست سوم نیز سرویس‌های خوب ایران ادامه یافت و اگر چه اسلوونی تا اواسط بازی نمایش نزدیکی داشت، اما در نهایت ۲۵-۲۱ نتیجه را واگذار کرد. میلاد عبادی‌پور کاپیتان تیم کشورمان به دلیل اعتراض به داور مسابقه با کارت قرمز جریمه شد. علاوه‌براین درخواست‌های چلنج موفقیت‌آمیز بهروز عطایی که در جریان ست سوم چندین بار تکرار شد از نکات جالب این بازی بود.

امین اسماعیل‌نژاد با ۱۴ امتیاز شامل ۱۱ حمله، ۳ سرویس و میلاد عبادی‌پور با ۱۲ امتیاز از ۱۰ حمله، یک دفاع، یک سرویس امتیازآورترین بازیکنان این دیدار بودند.

تیم ملی والیبال ایران در مجموع ۳۷ امتیاز از حمله، ۶ دفاع، ۶ سرویس و ۲۷ امتیاز از اشتباه حریف به دست آورد. تیم ملی اسلوونی نیز ۲۷ حمله، ۵ دفاع، ۴ سرویس و ۲۳ امتیاز از خطای تیم ایران کسب کرد.

آخرین بازی ایران در مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها فردا شنبه ساعت ۱۹:۳۰ مقابل شاگردان کولاکویچ در تیم صربستان خواهد بود.