به گزارش آریاورزش، تیم ملی والیبال ایران در بازی دوم خود از هفته پایانی دور مقدماتی لیگ والیبال ملت‌ها با نتیجه سه بر یک برابر ایتالیا مغلوب شد.

میلاد عبادی‌پور، امیرحسین اسفندیار، مهدی جلوه، محمدطاهر وادی، امین  اسماعیل‌نژاد، امیرحسین توخته و محمدرضا حضرت‌پور ترکیب آغازین تیم ملی ایران را تشکیل می‌دادند.

ایران ست اول را با ناهماهنگی شروع کرد و ایتالیا از همان ابتدا توانست فاصله امتیاز زیادی ایجاد کرده و ۲۵-۱۶ پیروز شود. در ست دوم عملکرد ملی‌پوشان بهتر شد در سرویس و حمله بهتر عمل کردند و ۲۵-۲۷ پیروز شدند. ایران در حالی که ست‌های سوم و چهارم را نیز خوب شروع می‌کرد و حتی در ست دوم ۴-۸ جلو بود، به تدریج امتیازات را از دست داد و با نتایج مشابهی ۲۵-۲۳ مغلوب شد.

آنچه مشخص بود این است که ملی‌پوشان ایران علیرغم تمایل و خواسته قلبی برای پیروزی و جبران امتیازات از دست رفته، اما شاید انرژی لازم را برای پایان دادن بازی به سود خود نداشتند.

میلاد عبادی‌پور و امین اسماعیل‌نژاد به ترتیب با ۲۶ و ۲۳ پوئن امتیازآورترین بازیکنان زمین بودند. عبادی‌پور ۲۰ حمله، ۳ دفاع و ۴ سرویس به دست آورد و اسماعیل‌نژاد ۱۸ حمله، ۲ دفاع، ۲ سرویس کسب کردند. برای ایتالیا ایوان زایتسف ۱۷ و گالاسی ۱۳ امتیاز به دست آوردند.

ایران در مجموع ۴۸ حمله، ۷ دفاع، ۸ سرویس و ۲۵ امتیاز از خطای بازیکنان ایتالیا به دست آورد و ایتالیا نیز ۵۵ حمله، ۱۰ دفاع، ۸ سرویس و ۲۷ امتیاز خطای ایران کسب کرد.

دیدار سوم ایران فردا جمعه ۱۷ تیر ساعت ۱۹:۳۰ مقابل اسلوونی برگزار خواهد شد.