پنج شنبه, 27 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش، تیم ملی کشورمان در بازی اول هفته سوم لیگ والیبال ملت‌ها با عملکرد تماشایی و اعتماد به نفس ۳ بر ۲ پیروز شد. ایران در حالی که ست اول را واگذار کرده بود، توانست در ست‌های دوم و سوم پیروز شود. ست چهار را علیرغم برتری چند امتیازی واگذار کرد. اما در ست پنجم با عملکرد خیره‌کننده امین اسماعیل‌نژاد در خط سرویس و نمایش خوب سایر بازیکنان درون زمین ۲-۱۲ به سود خود پیش برد.

اسماعیل‌نژاد در این بازی ۱۸ امتیاز از ۱۴ حمله، یک دفاع، ۳ سرویس به دست آورد. کاپیتان میلاد عبادی‌پور نیز با امتیازات مشابه ۱۴ حمله، یک دفاع، ۳ سرویس کسب کرد. اما امتیازآورترین بازیکن ایران امیرحسین اسفندیار بود که موفق شد ۲۱ امتیاز شامل ۱۹ حمله، ۲ سرویس به دست آورد. برای تیم لهستان کاپیتان بارتوش کورک ۲۳ امتیاز کسب کرد.

تیم ملی والیبال کشورمان اگرچه امتیاز کمتری از دفاع مستقیم نسبت به لهستان به دست آورد اما موفق شد بسیاری از توپ‌های حریف را زخمی کند. ایران در مجموع ۵۶ امتیاز از حمله، ۵ دفاع، ۹ سرویس و ۴۱ امتیاز از خطای حریف به دست آورد. تیم لهستان نیز ۶۰ امتیاز از حمله، ۱۲ دفاع، ۱۰ سرویس و ۲۲ امتیاز از اشتباهات بازیکنان کسب کرد.

شاگردان عطایی روز پنجشنبه ساعت ۱۶:۳۰ مقابل ایتالیا صف‌آرایی می‌کنند. پس از پایان دور مقدماتی تنها ۸ تیم برتر به دور بعد راه می‌یابند.

امیرحسین اسفندیار