به گزارش آریاورزش، در روز نخست از هفته سوم و پایانی دور مقدماتی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۲ تیم ملی کشورمان شب سه‌شنبه از ساعت ۲۲:۳۰ در گدانسک لهستان به مصاف تیم ملی این کشور رفت و این تیم را در یک بازی تماشایی ۲ بر ۳ شکست داد.

میلاد عبادی‌پور، امین اسماعیل‌نژاد، مهدی جلوه، امیرحسین توخته، امیرحسین اسفندیار، محمدطاهر وادی و محمدرضا حضرت‌پور بازیکنانی بودند که در ترکیب ابتدایی قرار داشتند و در ادامه فاضل پژومان، بردیا سعادت، احسان دانش‌دوست، امیررضا سرلک به میدان رفتند.

در ابتدای ست نخست، بازی نزدیکی را بین دو تیم شاهد بودیم اما لهستانی‌ها به تدریج فاصله امتیاز را بیشتر کردند و توانستند ۲۵-۲۱ پیروز شوند. ست دوم برای تیم ایران بهتر آغاز شد. شاگردان عطایی با عملکرد بهتر در دفاع و سرویس توانستند از حریف فاصله بگیرند و اختلاف ۵ امتیازی ایجاد کنند. اما در امتیازات پایانی متئوش بیه‌نیه‌ک سرعتی‌زن لهستان با سرویس‌های خوبی که روانه زمین ایران کرد نتیجه را در امتیاز ۲۱ به تساوی رساند تا همه چیز مساوی پیش برود. در پایان این تیم ایران بود که موفق شد ۲۳-۲۵ پیروز شود.

شروع ست سوم نیز با سرویس‌های خوب بیه‌نیه‌ک آغاز شد تا لهستان از همان ابتدا ۴-۱ پیش بیفتد و عطایی ناچار به گرفتن وقت استراحت شود. لهستان توانست برتری خود را حفظ کند اما این‌بار تیم ایران بود که نتیجه را ۱۴-۱۴ برابر کرد و به دو امتیاز برتری دست یافت (۱۹-۲۱). امین اسماعیل‌نژاد اسپک خود را از کنار دستان کورک تبدیل به امتیاز کرد و موجب شد ایران به match point برسد. امتیاز پایانی نیز با آبشار تماشایی اسماعیل‌نژاد به دست آمد تا تیم ملی کشورمان ۲۲-۲۵ پیروز شود.

دو تیم بازی نزدیکی در ابتدای ست چهارم در پیش گرفتند. اما حمایت‌های خوب بازیکنان کشورمان درون زمین در کنار حمله‌های خوب و دفاع روی تور منجر به برتری ایران در امتیاز ۹-۱۳ شد. برتری ایران تا امتیاز پایانی ادامه یافت. با این وجود تیم ملی لهستان که شاید خودشان هم باورشان نمی‌شد در این ست پیروز شوند با تعویض طلایی گربیچ نتیجه را ۲۲-۲۲ برابر کردند و در پایان ۲۷-۲۵ پیروز شدند.

هر دو تیم با انگیزه بالایی ست پنجم را شروع کردند. برتری ایران در امتیاز ۲-۵ گربیچ را ناچار به وقت استراحت کرد. این وقت استراحت مؤثر واقع نشد، سرویس‌ها و حملات خوب اسماعیل‌نژاد و اسفندیار به همراه دفاع روی تور ایران نتیجه را ۲-۱۲ به سود ایران کرد. لهستان که بازی را از دست رفته می‌دید تلاش زیادی کرد که حداقل مقابل هوادارانش با اختلاف امتیاز کمتری بازی را واگذار کند. این ست در نهایت ۷-۱۵ به سود ایران شد.

تیم ملی کشورمان در بازی آینده روز پنجشنبه ساعت ۱۶:۳۰ به مصاف ایتالیا می‌رود.