پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش، تیم والیبال مودنا بازیکن سابق خود را متهم به دروغگویی و تظاهر به مصدومیت کرد.

باشگاه مودنا فصل گذشته تحت هدایت آندره‌آ جیانی یک تیم کهکشانی شامل برونو رزنده، یوآندی لئال، انگاپت، نیمیر عبدالعزیز، دراگان استانکویچ را روانه رقابت‌های سری آ کرد اما نتوانست در هیچ یک از تورنمنت‌ها موفق باشد. آنها در مرحله یک هشتم نهایی کاپ اروپا حذف شدند و در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی ایتالیا نیز از پیاچنزا شکست خوردند. تنها امید کهکشانی‌ها قهرمانی ایتالیا بود اما به اعتقاد باشگاه و هواداران مودنا، لئال آنها را ناامید کرد.

پس از بازی اول نیمه‌نهایی، لئال به دراگان تراویسا که گویا حرف نژادپرستانه زده بود با لگد ضربه‌ای زد. پس از تشکیل کمیته انضباطی لیگ ایتالیا، تراویسا تبرئه اما لئال ۴ جلسه محروم شد. بازگشت لئال به زمین در بازی چهارم ناموفق بود. او تنها ۶ امتیاز به دست آورد، ۶ خطا داشت و در ست سوم هم به دلیل مصدومیت زانو از زمین خارج شد.

اکنون لئال با وجودی که دو سال دیگر با مودنا قرارداد داشت از این تیم جدا شد و به پیاچنزا رفت. پس از این انتقال، زخم اختلافی که بین این بازیکن ۳۳ ساله و تیم سابقش وجود داشت سر باز کرد و طرفین یکدیگر را متهم کردند. باشگاه مودنا مدعی شد که لئال در مورد وضعیت سلامتی خود دروغ گفته و تظاهر به مصدومیت کرده است. لئال نیز در واکنش به این موضوع ادعا کرد که باشگاه مودنا نسبت به آسیب‌دیدگی او بی‌توجهی کرده است.

اما ماجرا به این ختم نشد. ملی‌پوش کوبایی - برزیلی در صفحه اینستاگرامش در این خصوص متنی منتشر کرد که با حمایت هم‌تیمی‌های سابق و فعلی‌اش برونو رزنده، عثمانی خوآنتورینا، ریکاردو لوکارلی، تسوتان سوکولوف و روبرت‌لندی سیمون مواجه شد. لئال در صفحه خود نوشت:

"اول از همه باید این مسئله را روشن کنم که من آنطور که باشگاه و هواداران وانمود می‌کنند هیچ‌کسی را مجبور به از دست دادن جام قهرمانی نکردم. هر بازیکن حرفه‌ای ممکن است آسیب ببیند، در اینصورت وظیفه باشگاه است که بداند چطور با این مشکل برخورد کند. ولی باشگاه مودنا مصدومیت مرا کم اهمیت جلوه داد و از آن خیلی سطحی عبور کرد. آنها ادعا کردند که من می‌توانستم بازی‌کنم اما با میل خودم از این کار امتناع کردم."

این بازیکن در ادامه نوشت: "من هرگز در برابر مشکلات کوتاه نیامدم. همیشه در کنار هم تیمی هایم در تمام مشکلات این مدت مودنا قرار داشتم و انها را رها نکردم. مسلما دوست داشتم در آن بازی‌های حساس در کنار هم‌تیمی‌هایم باشم و آنها می‌دانند چقدر ناراحت بودم که نتوانستم بازی کنم. اما مودنا سعی کرد مرا بدنام کند! نمی‌دانم چرا؟ من با حسن نیت به این تیم آمده بودم. همیشه سعی کردم وظایفم را به درستی انجام دهم. اما آنها قدر ندانستند. نمی‌خواهم مردم تصور نادرستی از من به عنوان یک انسان و ورزشکار داشته باشند.

انها مصدومیت مرا طوری نشان دادند که انگار مسئله جدی نیست و من در بازی ها حور داشتم اما بعد از وارد شدن به برزیل فهمیدم قضیه جدی تر از صحبتهایی است که در ایتالیا به من زده شده بود و تقریبا دو ماه مجبور شدم استراحت کنم و به درمان بپردازم.:

باشگاه مودنا نیز در مقابل صحبت‌های لئال سکوت نکرد و با انتشار بیانیه‌ای تمامی ادعای این بازیکن را در خصوص کم‌کاری پزشکی بی‌اساس خواند. مودنا مدعی شد که لئال زیر نظر یکی از بهترین متخصصان آسیب‌شناسی مفاصل در ایتالیا معاینه شده است و مشکلی از بابت حضور در مسابقه نداشته است.

لئال پس از پایان مسابقات باشگاهی، دو ماه تحت درمان پزشکی قرار گرفت و به همین علت هفته اول لیگ ملت‌ها را از دست داده بود.