پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش آلن سوزا قطر پاسور تیم والیبال برزیل در امتیاز 26-25 به سود برزیل به خط سرویس رفت و بعد از انداختن توپ برای زدن از ناحیه پای راست خود دچار مصدومیت شد. او بلافاصله تعویض و برادرش دارلان به جای او وارد زمین شد.

تایید نهایی پارپی آشیل پای او امروز در صوفیه بلغارستان انجام شد و نتیجه ام ار آی او در صوفیه میزبان آسیب دیدگی او را مشخص کرد و متأسفانه، درمان او تنها با جراحی است و بهبودی اش شش تا هشت ماه طول می کشد. به این ترتیب بعید است در سال 2022 بتواند در ادامه لیگ ملتها و رقابتهی قهرمانی جهان بازی کند. سوزا در فصل باشگاهی خود در کوزباس نیز با مصدومیت مواجه شد و با توافق دو طرف روسیه را ترک کرد و اکنون مصدومیت شدیدتر گریبان گیر او شد.

موارد مشابه این مصدومیت برای بازیکنان برزیلی چون لوکارلی، ابوبا و مجرد در ایران نیز اتفاق افتاده است.

آلن در این مورد بیان داشت: آزمایشات اولیه انجام شد و بدترین حالت ممکن را برای من بازگو کرده اند، پارگی تاندون آشیل پای راست.لحظه ای که از میخواستم از زمین بلند شوم تا سرویس را بزنم دردی احساس کردم که نمی توانستم تشخیص دهم چیست. فقط پایم را بالا گرفتم و مرا از زمین بیرون بردند روی پایم و یخ گذاشتیم. امیدوارم همه چیز بخوبی پیش رود و واقعا نیاز به عمل در اولویت اول برای من نباشد.

آلن پس از گذراندن یک سال سخت در سال 2021، با عمل جراحی پای خود در دسامبر و چندین ماه بدون بازی، منظم ترین بازیکن برزیل در VNL 2022 بود. او قبل از شروع هفته دوم با 110 امتیاز، در صدر جدول امتیاز اورترین بازیکنان لیگ ملتها بود.

اگر الن قادر به بازی نشود برادرش دارلان یکی از جایگزین های او خواهد بود. همچنین دال زوتو فرانکو، قطر پاسور دیگر خود را که در هفته اول نیز از او استفاده کرده بود هم فرابخواند.