پنج شنبه, 27 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش، تیم ملی والیبال ایران با شکست ۳-۰ مقابل برزیل چهارمین باخت خود را در رقابت‌های VNL۲۰۲۲ متحمل شد.

عصر امروز سوم تیرماه دو تیم ایران و برزیل از چارچوب هفته دوم لیگ ملت‌ها به مصاف هم رفتند. برزیلی‌ها با وجودی که از ستاره‌های مطرح خود نظیر برونو رزنده، ریکاردو لوکارلی، ایزاک سانتوس، یوآندی لئال بهره می‌بردند، اما شروع‌کننده خوبی در این مسابقه نبودند و تا امتیاز ۱۶-۲۰ در ست اول، تیم ملی کشورمان توپ و میدان را در اختیار داشت. با این حال تجربه بالای این بازیکنان به آنها کمک کرد تا در امتیاز ۲۰ برابر شوند و در نهایت ایران علیرغم شایستگی ست نخست را ۳۰-۲۸ واگذار کرد.

در ست دوم نیز شرایط مشابهی رخ داد و ایران تا اواسط مسابقه موفق شد تیم برتر مسابقه باشد. امتیازات تیم‌ها باز هم در عدد ۲۰ برابر شد و تیم برزیل با حملات و تجربه بالاتر ۲۵-۲۳ این ست را نیز از آن خود کرد.

تیم برزیل که اکنون با بازیکنان جدید و جوان ایران بیشتر آشنا شده بود روش متفاوتی در ست سوم در پیش گرفت تا اتفاق بازی مقابل چین برای آنها تکرار نشود. آنها در همان ابتدا فاصله امتیاز زیادی ایجاد کردند. ورود بردیا سعادت و مرتضی شریفی کمی شرایط را برای ما بهتر کرد اما برای جبران مافات کمی دیر شده بود تا در پایان زردپوشان برزیل ۲۵-۱۹ پیروز این ست و بازی باشند.

میلاد عبادی‌پور، امیرحسین اسفندیار محمدطاهر وادی، امیرحسین توخته، مهدی جلوه، امین اسماعیل‌نژاد، محمدرضا حضرت‌پور ترکیب شروع‌کننده ایران را تشکیل می‌دادند. در ست سوم بردیا سعادت و مرتضی شریفی نیز وارد میدان شدند.

امین اسماعیل‌نژاد و لوکارلی هر کدام با ۱۵ پوئن امتیازآورترین بازیکنان تیم‌های ایران و برزیل بودند.

تیم ملی برزیل در حمله و توپ‌گیری عملکرد بهتری داشت. شاگردان دال‌زوتو ۵۰ امتیاز از حمله به دست آوردند و ۲۲ توپ‌گیری موفق داشتند. این در حالی است که تیم ایران ۳۵ امتیاز از حمله کسب کرد و ۱۳ توپ‌گیری داشت. برزیلی‌ها همچنین ۷ دفاع، ۵ سرویس و ۱۸ امتیاز از خطای ایران به دست آوردند. ملی‌پوشان ایران ۵ دفاع، ۴ سرویس و ۲۶ امتیاز از اشتباه تیم برزیل کسب کردند.

بازی آینده ایران فردا شنبه ساعت ۱۵ مقابل تیم ملی کانادا خواهد بود.

پیروزی تیم ملی برزیل مقابل ایران / هفته دوم لیگ ملت‌ها ۲۰۲۲