یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش، در هفته دوم لیگ والیبال ملت‌ها دو تیم ایتالیا و ژاپن در یک بازی دیدنی به مصاف هم رفتند. ژاپنی‌ها موفق شدند سه بر دو با امتیازات ۲۵-۲۰، ۲۱-۲۵، ۲۴-۲۶، ۲۵-۱۹، ۱۵-۱۳ پیروز شود. از همان ابتدا مشخص بود که این بازی همچون بازی‌های گذشته ژاپن از جذابیت بالایی برخوردار باشد.

تیم ژاپن در این دیدار علاوه بر علمکرد فنی خوب خود در زمین نشان داد به لحاظ روانی و ذهنی هم در سطح بسیار بالایی قرار دارد و با توجه به اینکه دو ست اول امتیازات زیادی را عقب بود توانست آنها را جبران کند.

نقطه عطف این بازی ست سوم و امتیاز ۲۴-۲۱ به سود ژاپن بود که با آمدن اسبرتولی به زمین و زدن سرویس‌های خوب توانست ۲۶-۲۴ ست را به سود ایتالیا خاتمه دهد.

اما در شروع ست چهارم، ژاپن نه تنها تحت تاثیر باختِ ست سوم قرار نگرفت بلکه از همان ابتدا اختلاف امتیاز ایجاد کرد و توانست ۲۵-۱۹ ست را از آن خود کند تا بازی به ست پنجم کشیده شود.

در این بازی و البته بازی‌های گذشته چیزی به نام خستگی و درماندگی از اشتباه کردن در چهره ژاپنی‌ها دیده نمی‌شود و این همان روحیه تیمی است که نه تنها به هم انگیزه می‌دهند بلکه باعث اعتماد بیشتر به هم نیز می‌شوند.

ژاپن این بازی را ۳-۲ از آن خود کرد تا نشان دهد والیبال همیشه یک ورزش تیمی بوده و روی بازیکن خاصی نمی‌گردد و اینکه باید تا لحظه آخر برای امتیازات جنگید.

یوجی نیشیدا ۲۸ امتیاز شامل ۲۲ امتیاز از حمله، یک دفاع و ۵ امتیاز از سرویس به دست آورد

ایشیکاوا نیز ۲۰ امتیاز شامل ۱۴ امتیاز از حمله و ۶امتیاز سرویس بدست آورد

در تیم ایتالیا، دنیل لاویا ۲۲ امتیاز شامل ۱۸ امتیاز از حمله، ۳دفاع و یک امتیاز سرویس کسب کرد. میکلیتو هم ۱۶ امتیاز، ۱۴حمله و دو دفاع به دست آورد.