پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش تیم والیبال آلمان در بازی دوم خود در هفته دوم رقابت های لیگ ملتهای والیبال مقابل تیم چین حاضر نشد تا فدراسیون جهانی این بازی را 3-0 به سود تیم والیبال چین اعلام کند.

تیم والیبال چین به دلیل ابتلای کادر فنی و بازیکنان خود موفق نشد مقابل تیم فرانسه در دیدار اول خود در این هفته بازی کند و فدراسیون جهانی بازی را 3-0 به سود تیم فرانسه اعلام کرد. تیم والیبال آلمان به دلیل ریسک بالایی که این بازی داشت در زمین حاضر نشد.

فدراسیون والیبال آلمان در بیانیه ای طولانی علت حاضر نشدن تیم آلمان در زمین را اینگونه عنوان کرد:

"تیم والیبال چین در 18 ( 28 خرداد) در چارچوب یک آزمایش معمولی، تست کرونای خود را مثبت اعلام کردند. در همان روز، این نتیجه با آزمایش تخصصی PCR در ساعت 17:00 به وقت محلی فیلیپین تأیید شد.

لیگ ملت‌های والیبال یکی از بزرگترین تورنمنت‌های والیبال در جهان است و ما بسیار نگران بازیکنان خود در این مسابقات هستیم، اگر در بازی امروز حاضر میشدیم و تست ما هم بعدا مثبت میش، باید سریع به قرنطینه میرفتیم و ممکن بود حتی نتوانیم به هفته بعد، در اوزاکا ژاپن هم برسیم.

.در جلسات و ایمیل‌های متعددبا فدراسیون جهانی ، سعی کردیم راه‌حلی پیدا کنیم که به ما در بازی چین ایمنی لازم را بدهد. از دیدگاه ما، یک آزمایش PCR مجدد با تعیین مقدار CT انها میتوانست شرایط را کنترل کرده و برای هر دو تیم بهتر کند و همچنین میزان ابتلا را به حداقل برساند که متاسفانه فدراسیون جهانی از این کار خودداری کرد.

برای ما قابل درک نیست که FIVB چگونه از ما درخواست کرد که امروز مقابل چین که کمتر از 5 روز پیش تست انها مثبت اعلام شده بود، بازی کنیم. فدراسیون جهانی حتی از این تیم تست مجدد نگرفت. در حالیکه همیشه صحبت فدراسیون جهانی بر این موضوع بوده است که سلامتی و امنیت بازیکان در اولویت کاری ما قرار دارد.

فدراسیون جهانی بارها درخواست های مکرر ما برای تست مجدد تیم چین را رد کرد. FIVB در محل برگزاری رقابتها دائماً به تیم ها قوانین را تذکر داده و رعایت آنها را الزامی میداند اما از دیدگاه ما، خودشان حداقلِ قوانین برای حفظ سلامتی بازیکنان را انجام نمیدهند.

فدراسیون جهانی پیشنهاد ما برای انتقال بازی به تاریخ دیگر را هم نپذیرفت. سلامت فیزیک برای ما به عنوان یک تیم به عنوان یک تیم در اولویت قرار دارد. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم بازی امروز مقابل چین را انجام ندهیم!

به دلیل لغو بازی متاسف هستیم، ما پس از بررسی دقیق تیم و کادرفنی به این تصمیم رسیدیم. ما به عنوان ورزشکار بیشتر زندگی خود را وقف ورزش می کنیم، اما در این زمان باید عاقلانه فکر کرد و تصمیم گرفت. متاسفیم برای هواداران بیشماری که منتظر برگزاری این مسابقه بودند و همچنین تیم چین که به نظر ما بدون تقصیر وارد این شرایط شد.

فدراسیون والیبال آلمان با درک کامل از شرایط موجود، از لغوِ مسابقه از سوی تیم والیبال آلمان حمایت می کند. امتناع از "تست مجدد کرونا" توسط FIVB برای ما غیرقابل درک است. در آلمان با ویروس کرونا به گونه‌ای متفاوت برخورد میشود . ما به استانداردهای جهانی در شرایط خاص به نفع ورزشکاران متعهد هستیم"

این هم از فدراسیون جهانی، فقط به دنبال منافع خود بودن و اهمیت نداشتن سایر مواردی که به طور ناگهانی اتفاق می افتند.