یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش ایران در هفته نخست لیگ ملتها، توانست دو برد و دو باخت به دست آورد. رضا عابدینی در این هفته با تشدید مصدومیت قدیمی اش مواجه شد و مجبور شد به ایران بازگردد اما بازگشت صابرکاظمی با اما و اگرهای زیادی همراه بود.

فدراسیون والیبال در مورد دو بازیکنی که به ایران بازگشتند اینگونه نوشت:

کاروان والیبال ایران ساعاتی پس از آخرین مسابقه خود جهت حضور در هفته دوم این رقابت ها عازم صوفیه بلغارستان شدند که با تصمیم کادر فنی تیم ملی والیبال کشورمان رضا عابدینی (به دلیل مصدومیت) و صابر کاظمی(به دلایل فنی) از برازیلیا عازم تهران شدند و بردیا سعادت و امیررضا سرلک پس از انجام هماهنگی‌های لازم جهت خروج از کشور عازم بلغارستان خواهند شد و به کاروان والیبال ایران در صوفیه خواهند پیوست.

در همان زمان ورزش سه متنی را منتشر کرد با این مضمون:

کاظمی در سال ۲۰۲۱ تورنمنت‌های پرفشار و پشت‌سرهمی را سپری کرده بود که سبب مصدومیت وی از ناحیه کمر و زانو شده بود و حالا بار دیگر این آسیب‌های قدیمی به سراغش آمده است و او به همین دلیل همراه با عابدینی به ایران بازگشت.

صابر کاظمی اخیرا در مصاحبه با ورزش سه بیان داشته است:اگر از لحظ بدنی مصدومیت نداشتم و بدنم آماده بود با احترامی که برای هم پستی‌هایم قائل هستم، من رقیبی برای خودم نمی‌بینم.

او در مورد هفته اول لیگ ملتها بیان داشت: قاعدتا بازی کردن در هفته اول خیلی سخت است و همه تیم‌ها در فشار هستند. هفته اول را هم که با دو برد و دو باخت تمام کردیم که به نظرم برای شروع کار نتیجه قابل قبولی است.

کاظمی در مورد جوان شدن تیم اینطور ادامه داد: بله تیم جوان شده و مسلما بعد از پوست اندازی زمان می‌برد تا آن هماهنگی لازم بین بازیکنان به وجود بیاید، مثلا بازیکنان تیم ملی ژاپن چند سال است همین بازیکنانی که امسال در تیم‌شان هستند در کنار هم بازی می‌کنند و یکی دو سال است که تیم‌شان روی فرم آمده و امسال به تیمی قدری تبدیل شده اند. پس همیشه زمان لازم است تا بازیکنان بازی ببیند و پخته شوند.

او دلیل کمتر بازی کردن خود در هفته اول را چنین بازگو کرد: از ناحیه زانو و کمرم درد داشتم و آن عملکردی که باید داشته باشم را ارائه ندادم.

با توجه به دوگانگی پرداخت موضوع بازگشت صابر کاظمی به ایران از سوی فدراسیون والیبال و اظهارات خود ایشان، به نظر میرسد او در ادامه لیگ ملتها در ترکیب تیم حضور نداشته باشد. وقتی فدراسیون دلیل فنی را اعلام میکند و ایشان میگویند مصدوم هستم، حتما موضوعی بوده است که شاید اختلاف سلیقه هم شامل آن بوده است!!!

صابر کاظمی بعد از اتمام لیگ ایران به لیگ قطر رفت و در امیر کاپ قطر بازی کرد و خبری از مصدومیت نبود...!

نکته دیگری که شاید لازم باشد در اینجا متذکر شد حضور علیرضا طلوع کیان در کادر فنی تیم است. امین اسماعیل نژاد در ترکیب شهداب یزد و از شاگردان طلوع کیان بوده است که میتواند در بازی کردن اسماعیل نژاد و عدم بازی کردن کاظمی تاثیر گذاشته باشد.چون در زمان هایی که کاظمی در زمین بازی میکرد به جز سرویس های خوبی که میزد، میتوان گفت عملکرد چندان مثبتی در زمینه های دیگر نشان نمیداد و در مورد اسماعیل نژاد، آسودگی خاطر او در زمین نشان از چیز دیگری میداد...