به گزارش آریاورزش، تیم ملی والیبال ایران با برتری سه بر یک در سومین بازی خود از رقابت‌های لیگ ملت‌ها ۲۰۲۲ تیم ملی استرالیا را از پیش رو برداشت و به دومین پیروزی خود رسید.

شاگردان عطایی دو ست ابتدایی این بازی را که از ساعت ۴:۳۰ بامداد روز یکشنبه ۲۲ خرداد برگزار شد با امتیازات ۲۵-۱۴، ۲۵-۲۲ پیروز شدند. در ست سوم تیم استرالیا از همان ابتدا سه امتیاز کسب کرد و این موضوع اثر منفی بر روحیه بازیکنان جوان ایران گذاشت تا در نهایت ۱۸-۲۵ نتیجه را واگذار کنند. ایران در ست چهارم مجدد به بازی برگشت و توانست حریف را با نتیجه قاطعانه ۲۵-۱۶ شکست دهد.

میلاد عبادی‌پور، امیرحسین توخته، امین اسماعیل‌نژاد، امیرحسین اسفندیار، مهدی جلوه، محمدطاهر وادی و محمدرضا حضرت‌پور از ابتدا در ترکیب قرار گرفتند و در ادامه صابر کاظمی و علی رمضانی نیز به میدان رفتند.

امین اسماعیل‌نژاد با ۲۳ امتیاز شامل ۲۱ حمله، یک دفاع و یک سرویس امتیازآورترین بازیکن مسابقه بود. امیرحسین اسفندیار نیز ۱۴ امتیاز از ۱۰ حمله، ۳ دفاع و یک سرویس به دست آورد.

عملکرد تیم ایران در این بازی برتر از استرالیا بود. بازیکنان برخلاف دیدار مقابل هلند که نمایش خوبی در دفاع روی تور نداشتند و فقط یک امتیاز به دست آوردند، در بازی امروز ۱۲ امتیاز از دفاع کسب کردند. مهدی جلوه به تنهایی ۵ بلاک داشت. شاگردان عطایی همچنین ۴۸ امتیاز از حمله، ۵ سرویس و ۲۸ امتیاز از اشتباه حریف به دست آوردند.

تیم استرالیا نیز ۴۰ حمله، ۹ دفاع و ۲ سرویس و ۲۵ امتیاز از اشتباهات ایران کسب کرد.

تیم ملی ایران در بازی سوم امروز ساعت ۲۰:۳۰ مقابل ژاپن صف‌آرایی خواهد کرد.

امین اسماعیل‌نژاد