به گزارش آریاورزش، تیم ملی والیبال ایران در بازی اول از هفته نخست لیگ والیبال ملت‌ها ۲۰۲۲ از ساعت ۱:۳۰ بامداد روز چهارشنبه ۱۸ خرداد به مصاف تیم ملی چین رفت و با عملکرد عالی که در خط سرویس داشت ۳-۱ حریف خود شکست داد.

شاگردان عطایی در ست اول تیم برتر میدان بودند. صابر کاظمی در امتیازات پایانی با چند امتیاز سرویس پیاپی موجب پیروزی ۲۵-۱۵ تیم ملی کشورمان شد. در ست دوم این تیم چین بود که بازی را در دست گرفت و توانست ۱۹-۲۵ پیروز شود. تیم ملی ایران با امتیازات سرویسی که در ابتدای ست سوم به دست آورد، شروع خوبی در این ست داشت. اگرچه چینی‌ها بازی را به تساوی رساندند، اما در نهایت تیم کشورمان ۲۵-۲۲ پیروز شد. امین اسماعیل‌نژاد در این ست به جای صابر کاظمی به زمین آمد. ایران برتری خود را ادامه داد و ست چهارم را طوفانی آغاز کرد و در نهایت با نتیجه مشابه ۲۵-۱۵ برنده شد. ‌‌

محمدطاهر وادی، صابر کاظمی، میلاد عبادی‌پور، مرتضی شریفی، رضا عابدینی، امیرحسین توخته و محمدرضا حضرت‌پور از ابتدا به میدان رفتند.

مرتضی شریفی با کسب ۲۰ امتیاز (۱۴ حمله، ۲ دفاع، ۴ سرویس) امتیازآورترین بازیکن این دیدار بود. میلاد عبادی‌پور ۱۵ امتیاز شامل ۱۳ حمله، یک دفاع و یک سرویس به دست آورد.

ایران در مجموع ۴۸ امتیاز از حمله، ۷ دفاع، ۱۴ سرویس و ۲۵ امتیاز از خطاهای حریف به دست آورد. تیم چین نیز ۴۴ حمله، ۶ دفاع، ۵ سرویس و ۲۲ امتیاز از خطای بازیکنان ایران کسب کرد.

‌‌‌بازی دوم تیم ملی ایران روز جمعه ساعت ۲۲:۳۰ مقابل هلند خواهد بود.