پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش سناریوی تمام نشدنی از دست دادن بازیکن برای تیم ملی لهستان ادامه دارد و این بار صحبت از غیبت احتمالی ویلفردو لئون در فصل ملی پیش رو است.

ویلفردو لئون از ناحیه زانو دچار مصدومیت قدیمی است که نیاز به عمل جراحی دارد و بعد از مدتها مدارا و درمان های مقطعی در نهایت مشخص شد که باید زانوی خود را تحت عمل جراحی قرار دهد.

ویلفردو لئون در این رابطه اعلام کرده است که تصمیمی به جراحی گرفته است زیرا کشکک زانویش بیشتر از این تحمل فشار را ندارد. مصدومیتی که او در فصل گذشته باشگاهی متحمل شده بود و اغلب باعث می شد یکی از بهترین والیبالیست های جهان استراحت کند. او بالاخره می خواهد با این مشکل دست و پنجه نرم کند و پس از مشاوره پزشکی با متخصصان در سوئد انجام داد، خود را تحت نظر پزشکان قرار می دهد.دوره توانبخشی او دو تا سه ماه تخمین زده شده است.

بنابراین لئون نه تنها در این دوره لیگ ملت ها غایب خواهد بود، بلکه در مسابقات جهانی امسال نیز که در اواخر ماه اوت و سپتامبر در لهستان و اسلوونی برگزار می شود، نیز غایب است

لئون نه تنها بزرگترین ستاره تیم ملی لهستان، بلکه یکی از بهترین بازیکنان والیبال جهان است. غیبت او ضربه بزرگی برای عقبهای سرخ و سفید خواهد بود که از مدال طلای دو جام جهانی گذشته دفاع کنند.

سباستین شویدرسکی، رئیس فدراسیون والیبال لهستان در اظهارات خود امیدوار است که این بازیکن 29 ساله بتواند به جام جهانی بازگردد، اما به نظر می رسد سناریوی بازی لهستان در این فصل بدون بازیکن پروجا باید انجام شود.

لئون اولین بازی خود را در تیم ملی لهستان در سال 2019 انجام داد. او دو مدال برنز در مسابقات قهرمانی اروپا و مدال نقره در جام جهانی و لیگ ملت ها را به دست اورد.