پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش، پس از کسب مدال برنز تیم والیبال زنیت کازان در لیگ روسیه، بارتوش بدنوژ علیرغم قرارداد معتبر با این تیم روسی به کشورش بازگشت. این بازیکن لهستانی در چند ماه گذشته مورد انتقادات شدیدی قرار گرفت و حتی یک نفر خواستار محرومیت مادام‌العمر او از تیم ملی لهستان شده بود. زیرا او بر خلاف بعضی از بازیکنان، پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین قراردادش را با زنیت کازان فسخ نکرده بود. بدنوژ اما مانند ساملوو می‌گوید که ترک روسیه در آن مقطع اصلا کار ساده‌ای نبود.

این بازیکن ۲۷ ساله در مورد وقایع اوکراین و روسیه گفت:

من کاملاً مخالف این اتفاق و هر گونه خشونت علیه مردم هستم. چنین وقایعی در عصری که ما زندگی می‌کنیم نباید وجود داشته باشد. حیف است که مردم بی‌گناه کشته شوند. من بلافاصله پس از این اتفاق پرچم اوکراین را در شبکه اجتماعی منتشر کردم، اما ۱۰ روز بعد قانونی در روسیه تصویب شد که هر کس علیه اقدامات روسیه موضع‌گیری کرده و از اوکراین حمایت کند به ۱۵ سال زندان محکوم می‌شود.

او با بیان اینکه روزهای سختی را از لحاظ روحی و روانی سپری می‌کرد چون با موجی از نفرت و حتی تهدید از سوی هموطنانش مواجه شده بود، گفت:

پیام‌های توهین‌آمیز زیادی از سوی اکانت‌های جعلی برای من ارسال می‌شد، چون همه شهامت حرف زدن با نام اصلی خودشان را ندارند. آنچه عزیزانم از سر گذراندند مرا بیشتر آزار می‌داد.

بارتوش بدنوژ بازی لهستانی فصل پیش زنیت کازان
بارتوش بدنوژ بازی لهستانی فصل پیش زنیت کازان

اسپانسر اصلی زنیت شرکت گازپروم است و بدنوژ به دلیل اینکه از یک شرکت دولتی حقوق می‌گرفت مورد انتقاد و توهین قرار گرفت. او در پاسخ به این سؤال که چرا بلافاصله روسیه را ترک نکرد، گفت:

بلافاصله بعد از آن اتفاق تصمیم داشتم روسیه را ترک کنم و با باشگاه صحبت کردم، اما متأسفانه آنطور که همه فکر می‌کنند آسان نبود. هر روز با فکر اینکه در چه وضعیتی هستم از خواب بیدار می‌شدم. خروج از روسیه نیازمند اقدامات بسیار ظریف و متفکرانه از جانب وکیلم بود. از طرفی جریمه فسخ قرارداد مبلغی معادل کل فصل می‌شد. مردم نمی‌دانند من چه راه‌هایی را رفتم. ما دائما در تلاش بودیم تا به همکاری با زنیت کازان پایان دهیم.