یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش رقابت‌های والیبال قهرمانی نوجوانان زیر 18 سال دختر آسیا از روز 16 تا 23 خرداد به میزبانی ناخون پاتوم تایلند برگزار می‌شود و تیم ایران در گروه A این مسابقات با ازبکستان، تایلند، کره‌جنوبی و استرالیا هم‌گروه است.

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان دختر با اظهار رضایت از وضعیت تیم ملی قبل ازاعزام به رقابت‌های قهرمانی نوجوانان زیر 18 سال دختر آسیا گفت: طی سال‌هایی که در رده‌های مختلف به مسابقات اعزام شده‌ام، با سبک بازی رقبایمان آشنا هستم که توپ‌گیر هستند و سرعت بالایی دارند. تجربه‌شان هم از ما بیشتر است اما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا به جمع چهار تیم برسیم.

میترا شعبانیان در مورد وضعیت آمادگی تیم قبل از اعزام به تایلند گفت: خوشبختانه بازیکنان در وضعیت خوبی قرار دارند و تمریناتمان بیشتر شبیه به مسابقه است تا انجام کارهای هماهنگی و تاکتیکی‌. یک بازی دوستانه با تیم جوانان داشتیم و در نظر داریم دو بازی دوستانه دیگر تا قبل از اعزام برگزار کنیم.

وی با اظهار رضایت از روند استعدادیابی و تمرینات تیم بیان کرد: می‌دانستم که در رده نوجوانان باید کار را زودتر و از استعدادیابی شروع کرد چون در این رده مسابقات زیادی در کشور نداریم. بازیکنان اصول کار را در اردوی ملی یاد می‌گیرند یا تکنیک‌شان اصلاح می‌شود. برنامه‌ریزی خوبی انجام دادیم و با حمایت فدراسیون کار را از هفت ماه قبل شروع کردیم. استعدادیابی یک ماه طول کشید و بعد هم وارد اردو شدیم.

سرمربی تیم ملی نوجوانان دختر ایران با بیان اینکه ژاپن، چین، کره جنوبی و تایلند تیم‌های قدرتمند آسیا هستند، ادامه داد: برنامه ما  این است که بهترین عملکرد را ارائه دهیم چون بازیکنان ما به خوبی تمرین کرده‌اند، انگیزه دارند و میانگین قدی‌شان هم از دور قبل بالاتر است. علاوه بر این در جام کورناکیا شرکت کردیم که تا به حال چنین اتفاقی برای نوجوانان نیفتاده بود، تجربه بسیار خوبی بود که به باور و اعتماد به نفس بازیکنان کمک کرد.

او در ادامه افزود: سال 98 من و کادر فنی موفق شدیم مقام نهمی آسیا را به هفتم ارتقا دهیم. آن دوره اصلا مسابقه تدارکاتی نداشتیم و میانگین قدی بازیکنان هم کوتاه‌تر بود اما شرایط این روزها فرق دارد و اردوی طولانی مدت کمک بسیاری به ما کرده است که از فدراسیون تشکر می‌کنم.

شعبانیان در مورد شناخت از رقبای ایران در قهرمانی آسیا گفت: طی سال‌هایی که در رده‌های مختلف به مسابقات اعزام شده‌ام، با سبک بازی رقبایمان آشنا شده‌ام که توپ‌گیر هستند و سرعت بالایی دارند. تجربه‌شان هم از ما بیشتر است اما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا به جمع چهار تیم برسیم.