پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش رییس کمیته ملی المپیک با تایید لغو برگزاری بازی های آسیایی 2022 هانگژو اظهار کرد که دلیل این اتفاق تصمیم دولت چین بوده است.

سید رضا صالحی امیری در نشست شورای المپیک آسیا در ازبکستان بیان داشت: شورای المپیک آسیا اعلام کرد که با تصمیم دولت چین بازی‌های آسیایی هانگژو به تعویق افتاده است.

وی افزود: در جلسه شورای المپیک آسیا، یک کمیته اضطراری برای این موضوع تشکیل شد و قرار است این کمیته ظرف یک ماه آینده درباره تاریخ جدید بازی‌ها تصمیم‌گیری کند. براساس گزارش ارائه شده، دولت چین اعلام کرده است که به خاطر شیوع کرونا در این کشور، بازی‌ها به تعویق می‌افتد.

رییس کمیته ملی المپیک ایران ادامه داد: گزارش کاملی از آمادگی‌های کشور چین برای میزبانی از بازی های آسیایی هانگژو در این جلسه ارائه شد. چینی‌ها نیز آمادگی کاملی برای برگزاری رقابت ها داشتند. چین هیچ مشکلی برای میزبانی از این رقابت‌ها نداشته است اما شیوع کرونا در این کشور دلیل لغو بازی‌ها اعلام شده است.

سیدرضا صالحی امیری با تأیید برگزاری بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو در سال 2023، اظهار داشت: در جلسه کمیته اجرایی شورای المپیک آسیا امروز مصوبات زیادی داشتیم. مهمترین تصمیم امروز لغو بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو و برگزاری آن در سال 2023 بود. برگزاری بازی‌های آسیایی در هانگژو قطعی است، اما قرار است درباره زمان دقیق برگزاری بازی‌ها، کمیته اضطراری ظرف یک ماه آینده و پس از مذاکره با چینی‌ها، تاریخ دقیق شروع بازی‌ها در سال 2023 را اعلام کند.