پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش حساس ترین هفته لیگ برتر روسیه با حضور شش تیم برتر نهایی آغاز خواهد شد.

این بازی های از 5 می برابر با 15 اردیبهشت اغاز خواهد شد و تا 10 می 20 اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

زنیت-کازان و لوکوموتیو مستقیماً به دور نهایی راه یافتند، در حالی که دینامو، زنیت سن پترزبورگ، دینامو لو و بلوگوری از طریق پلی آف بازی های به فاینال سیکس راه یافتند. همه تیم ها در حال حاضر وارد پایتخت تاتارستان شده اند و امروز عرصه تمرین خواهند کرد.

در این مرحله شش تیم حضور دارند که به دو گروه سه تیمی تقسیم میشوند. گروه اول یا A تیم های زنیت کازان،دیناموموسکو و بلوگوری، و گروه دوم یا B لوکوموتیو نووسیبریسک، زنیت سنپترزبورگ و دینامو لو قراردارند.

گروه A

"زنیت-کازان"

سرمربی: الکسی وربوف
کاپیتان: الکساندر ولکوف
ستاره اصلی: ماکسیم میخائیلوف
مدال (طلا - نقره - برنز): 10 - 2 - 4
رتبه در مرحله گروهی: اول

تیم کازان با اقتدار در رده نخست مرحله گروهی والیبال روسیه ایستاد. انها در 25 بازی از 26 بازی در مرحله گروهی پیروز شدند و با 34 برد پیاپی در تمام مسابقاتبه فاینال سیکس رسیدند که خود میزبان هستند. کازان باید در این مرحله بسیار قدرتمندتر ظاهر شود چون یک اشتباه می تواند کل فصل درخشان را از بین ببرد.
کارشناسان بازی جذاب کازانی ها را به مایکا کریستنسون پاسور آمریکایی نسبت می دهند که سرعت و خلاقیت را به زنیت در حمله اضافه کرد. هماهنگی او با دیمیتری ولکوف بسیار چشمگیر است.

کریستنسن در مورد بازی در کازان گفته است: من توسط بازیکنان با استعداد شگفت انگیزی احاطه شده ام دیما ولکوف ، مکس میخائیلوف و بنجی مهاجمان بزرگی سطح جهانی هستند. در زنیت، من مجبور نیستم چیزی خلق کنم. در سمت راستم یک ستاره، در سمت چپ یک ستاره، در مرکز هم ستاره ای دیگر حضور دارد.

ولکوف در زنیت کازان
ولکوف در زنیت کازان

دینامو مسکو

سرمربی: کنستانتین بریانسکی
کاپیتان: پاول پانکوف
ستاره اصلی: تسوتان سوکولوف
مدال ها: 3 – 7 – 7
مکان در مرحله گروهی: سوم

مدافع عنوان قهرمانی در این فصل جایگاه خود را از دست داده است. بیشتر به دلیل دو شکست درمرحله گروهی در مقابل لوکوموتیو (2:3، 0:3). در این دیدارها دیناموها به دلیل مصدومانی که داشت در حمله اصلا خوب نبود. اکنون کنستانتین بریانسکی کل خط بازیکنان خط حمله را در اختیار دارد، یاروسلاو پودلسنیخ، دنیس بوگدان، آنتون سمیشف که هر مربی به چنین لیستی حسادت می کند.
مهیب ترین سلاح مسکووی ها سرویس است. با توجه به نتایج مرحله گروهی، پنج بازیکن دینامو به رهبری پاول پانکوف بهترین بازیکن لیگ، در بین 10 بازیکن برتر لیگ قرار گرفتند. تاکتیک دینامو، ریسک و فشار حداکثری روی دریافت حریف است که امتیازات زیادی از سرویس و پاس توپ به ارمغان می آورد. اما یک نقطه ضعف نیز وجود دارد تعداد زیادی خطا که ممکن است اتفاق بیفتد

تنها دینامو در این فصل موفق شد زنیت کازان را (3:2) شکست دهد، اما در فینال جام روسیه، دینامو به حریف خود 0:3 شکست خورد. در آن مسابقه، آنها ایلیا ولاسوف مدافع میانی خود را به دلیل مصدومیت شدید از دست دادند. او بازیکنی است که توپها را از ارتفاع بسیار بالا به سمت زمین حریف واقعا شلیک میکند و در نبود او تیم بسیار آسیب پذیر شد.

پانکوف در دینامو موسکو

بلوگوری

سرمربی: بوریس کولچین
کاپیتان: رومن براگین
ستاره اصلی: محمد الخچدادی
مدال: 8 – 6 – 3
مکان در مرحله گروهی: ششم

پس از بدترین فصل تاریخ (مقام چهاردهم)، تیم بلگورود به جایی که عادت داشتیم آنها را ببینیم، بازگشتند. درست است، از شرکت کنندگان در فاینال سیکس، آنها توانستند در این فصل فقط دینامولو را 3:1 را شکست دهند، اما در همان زمان دو بار با دینامو مسکو تا ست پنجم پیش رفتند و بازی را واگذار کردند(2:3، 2:3). برای اولین بار از سال 2017، آنها کوزباس را شکست دادند، از جمله دو بار در مرحله پلی آف.

یکی از عوامل کلیدی در تحول تیم، محمد الحچدادی قطرپاسور مراکشی است که کاملاً در روسیه ریشه دوانده است. اگر بیماری او در ماه مارچ اتفاق نیفتاده بود، او حتی می توانست در امتیازآورترین بازیکنان از ولادیسلاو بابکویچ پیشی بگیرد، اما دوم شد.

یکی دیگر از مهم ترین بازیکنان تیم بلوگوری، دریافت کننده قدرتی 21 ساله پاول تتیوخین است. از نظر درصد دریافت مثبت (50%)، او پس از لیبروهای برتر در رده دوم قرار دارد.

پیش از شروع فصل، سرگئی تتیوخین، مدیر کل باشگاه گفت: "وظیفه بلوگوری برای این فصل، بازگشت به رقابت های اروپایی است."

محمد الحچدادی در بلگوروی

گروه B

لوکوموتیو نووسیبریسک

سرمربی: پلامن کنستانتینوف
کاپیتان: پاول کروگلوف
ستاره اصلی: درازن لوبوریک
مدال ها: 1 – 1 – 2
مکان در مرحله گروهی: دوم

فصل گذشته، در فاینال سیکس، لوکوموتیو از متوسط ​​به عالی تبدیل شد. تیم پلامن کنستانتینوف که از رتبه ششم در مرحله گروهی به فینال رسید، مدال برنز را به دست آورد و از چهار مسابقه تنها دو برد را به دست آورد. این یک موفقیت برای تیم با پاسور جوان کنستانتین آبائف بود.

اکنون آبائف 22 ساله است، اما بازی او بسیار پخته تر و پایدارتر شده است. از این رو لوکوموتیو دقیقاً از مرحله گروهی مستقیما به فاینال سیکس رسید. درست است.
لوکوموتیو یک هفته قبل از فینال سیکس به کازان پرواز کرد تا با محیط سازگار شود . آنها همچنین یک جلسه تمرینی مشترک و یک بازی دوستانه با زنیت کازان برگزار کردند. علاوه بر مزایا، آنها مشکلاتی را نیز به همراه داشتند. در روز اول، لیبروی اصلی دریافت کننده رومن مارتینیک زانویش آسیب دید، در روز دوم، درازن لوبوریک قطرپاسور تیم از ناحیه مچ پا آسیب دید که جدی نیست و میتواند بازی کند.

دیمیتیری لیزیک در ن..سیبریسک

زنیت سن پترزبورگ

سرمربی: آندری تولوچکو
کاپیتان: ایوان یاکولف
ستاره اصلی: Egor Klyuka
مدال ها: 0 – 2 – 0
مکان در مرحله گروهی: چهارم

تیم سن پترزبورگ را می توان رنج کشیده نامید که چند فصلی است به دلیل مصدومیت بی امان بازیکنانش رنج می برد و ترکیب تیم مورد انتظار در خارج از فصل بسیار به ندرت با واقعیت تیم مطابقت دارد.

مثلا در فاینال سیکس"بعید است که بازیکن اسلوونیایی تین اورنات را در زمین ببینیم که از ژانویه بازی نکرده است. او در حال حاضر به طور کامل تمرین می کند، اما از فرم مطلوب فاصله دارد و اکنون به طور جدی از فدور ورونکوف پایین تر است. فدور، در نهایت، با انتقال از کازان به سن پترزبورگ،توانست این فصل از رقابتها جایگزین نسبتا خوبی به جای اورنات شود.
مهمترین لحظه برای زنیت فرم ایگور کلیوکا است. او دو ماه به دلیل آسیب دیدگی کمر بازی نکرد و فقط در دومین مسابقه پلی آف به میدان رفت. اگر کلیوکا در فرم خوب خود باشد، پترزبورگ ها برای کسب مدال رقابت خواهند کرد. حتی مدال برنز هم برای فصل پرفراز و نشیب تیم از استعفای توماس ساملوو، درگیری‌های داخلی، مصدومیت ویکتور پولتائف و کلیوکا تا دیمیتری پاشیتسکی جان سالم به در برد، همیک نتیجه عالی خواهد بود.

ایگور کلیوکا در زنیت سن پترزبورگ

دینامو-لو

سرمربی: الکساندر کلیمکین
کاپیتان: دنیس بریوکوف
ستاره اصلی: مارکو ایوویچ
مدال ها: 0 – 0 – 0
مکان در مرحله گروهی" پنجم

دینامو لو قبلاً به بهترین دستاورد تاریخ دست یافته است و دو سناریو برای تیم وجود دارد که یا استراحت کند و از موفقیت فعلی راضی باشد یا سعی کند در فاینال سیکس سر و صدایی به پا کند. گزینه دوم ارجح تر به نظر می رسد.هیچ فشاری روی تیم وجود ندارد و فقط می تواند برنده شود.

در این فصل، تیمالکساندر کلیمکین، توانست زنیت سن پترزبورگ را شکست دادند (3:2) و با لوکوموتیو (2:3) کنند. وقتی صحبت از تای بریک میشود نام دینامولو است که در پیروز شدن میدرخشد.

سرگئی پیراینن در دینامو - لو

گروه A: زنیت-کازان، دینامو، بلوگوریه.
گروه B: لوکوموتیو، زنیت سن پترزبورگ، دینامو-لو

ساعتها به وقت ایران است

15 اردیبهشت، پنجشنبه

17:30لوکوموتیو - دینامو-لو
تلویزیون: "Match TV"، "Start"

20:30 زنیت-کازان - بلوگوریه
تلویزیون: «مسابقه! کشور"

16 اردیبهشت، جمعه

17:30 زنیت سن پترزبورگ - دینامو-لو
تلویزیون: مسابقه تلویزیونی، مسابقه! کشور،

20:30 دینامو - بلوگوریه

17 اردیبهشت، شنبه

17:30 لوکوموتیو - زنیت سنپترزبورگ

20:30 زنیت-کازان - دینامو

19 اردیبهشت، دوشنبه

17:30، 20:30 نیمه نهایی

20 اردیبهشت، سه شنبه

17:30 مسابقه برای مقام سوم

20:30 فینال