به گزارش آریاورزش توماس ساملوو فنلاندی فصل آینده سرمربی تیم زاکسا کوژله لهستان خواهد شد.

سرمربی فعلی تیم زاکسا گئورکه کرتو رومانیایی بنا بود در پایان فصل همراه با سمنیوک و کاچمارک راهی روسیه و تیم بلوگوری شوند، اما بعد از حمله روسیه به اوکراین قرارداد خود را فسخ کردند. با این حال این سرمربی رومانیایی فصل بعد دیگر سرمربی زاکسا نخواهد بود.

توماس ساملوو بعد از جدایی از تیم زنیت سنپترزبورگ قصد داشت تمام تمرکز خود را بر روی تیم ملی روسیه بگذارد که با تحریم جهانی روسیه از بازی ها این کار را هم از دست داد. بعد از استعفای برناردینیو برزیلی از هدایت تیم ملی فرانسه نور امیدی برای او باز شد و برنامه جامعی را به فدراسیون والیبال فرانسه ارائه داد. اغلب کارشناسان شانس او را برای حضور در فرانسه بسیار بالا میدانستند و نقطه قوت او هم تسلط به زبان فرانسوی بود.

اما رقیب او شانس یا بهتر است گفته شود که وزنه های سنگینتری در طرف خود داشت تا بتواند هدایت چنین تیم بزرگی را در دست گیرد. به همین دلیل ساملوو بار دیگر از دور رقابت خارج شد.

شاید ضرب المثل از اینجا رانده و از آنجا مانده مثال واضحی برای این سرمربی بزرگ دنیای والیبال باشد. لهستانی های زرنگ که فقط در انتظار فرصت برای جمع کردن بهترین های این رشته در کشور خود هستند او را برای فصل بعد به خدمت گرفتند و ساملوو هدایت زاکسا را برای فصل در دست خواهد داشت.

بدین ترتیب ساملوو پس از 10ده سال وقفه بار دیگر به لهستان بازمی گردد. او در فصل 2010-2009 برای زاکسا بازی میکرد.

ساملوو در سال 2013 با برعهده گرفتن هدایت تیم فنلاند کار مربیگری خود را آغاز کرد و از سال 2016 سرمربی روسیه و جانشین آلکنو شد.