به گزارش آریاورزش در تکاپوی فینال و آخرین نفس های این دوره از مسابقات لیگ برتر، با یکی از بازیکنان تاثیر گذارِ تیم فولاد سیرجان ایرانیان "عارف مرادی" هم صحبت شدیم.

او متولد شهرستان دلیجان از توابع استان مرکزی است و در اولین سال حضورش در لیگ برتر با عملکرد خوبی که از خود نشان داد توانست در کنار سیرجانی ها به عنوان سومی مشترک دست پیدا کند.

نحوه پیوستن شما به تیم فولاد سیرجان ایرانیان چگونه بود؟

خدمت سربازی خود را به پایان رسانده بودم و در لیگ دسته یک فعالیت میکردم. قبل از بازی های آسیایی و اعزام فولاد سیرجان در تمرینات آنها حضور داشتم با توجه به عملکرد خوبی که در تمرینات داشتم و شناخت قبلی که آقای رضایی از من داشتند با تیم فولاد سیرجان قرارداد بستم.

تجربه کار کردن با سعید رضایی چطور بود؟

فرصت کار کردن با آقای سعید رضایی از بهترین تجربه های من بود، ایشان از همه نظر عالی و موفق هستند. هم علم و دانش بسیار بالایی دارند و هم اینکه در هر شرایطی پشت تیم و بازیکنان است.

نظر شما راجع به نحوه برگزاری و داوری در لیگ برتر ایران چیست و چرا انتقاد های زیادی وجود دارد؟

برنامه ریزی لیگ برتر سطح بسیار متوسطی دارد. چیزی که مهم است باید خیلی بیشتر از اینها باید به لیگ ایران بها داده شود. مخصوصاً در بحث داوری که بسیار موضوع با اهمیتی است اما در ایران یک سری از داور ها با تیم ها هماهنگ هستند، قبل از مسابقات سرپرست برخی از تیم ها با داوران در جلسه های مختلف صحبت میکنند و بالاخره داوران در یک امتیاز کار را به نفع آنها تمام میکنند. این اتفاق ها اصلا در لیگ ایران جالب نیستند. داور باید به هر دو تیم احترام بگذارد؛ هم از قضاوت و هم از نظر صحبت کردن و عملکرد.

به نظر شما عملکرد داورها در لیگ امسال چگونه بود؟

فکر میکنم متوسط بود. اگر در مسابقات پلی آف ویدیو چک نبود خیلی از تیم ها به رده ی بالاتر صعود نمیکردند.
حتی داور ها به هم اعتماد ندارند، اگر من داور اول یک مسابقه باشم و داوران دیگری در مسابقه حاضر باشند به هیچ عنوان از جایگاه خودم برای چک کردن ویدیو پایین نمیروم و به داوران پایین اعتماد میکنم. اما چنین چیزی در داوران ما وجود ندارد، یکدیگر را قبول ندارند و اختلاف نظر زیادی بینشان وجود دارد.

در سال جدید چه هدفی دارید؟ در ایران فعالیت میکنید یا لژیونر میشوید؟

اولویتم با ماندن است اما اگر بخواهم لژیونر شوم ترجیح میدهم در لیگ های مطرح اروپایی فعالیت بکنم‌. اگر در ایران بمانم اولویتم دیده شدن و رشد کردن است.

بهترین هم تیمی شما در فولاد سیرجان چه کسی بود؟

همه هم تیمی ها مانند برادر های من بودند اما از همه نزدیک تر و کسی که از قبل هم به دلیل هم محلی بودن او را میشناختم مهدی جلوه بود.اما در کل جو تیم بسیار صمیمی و دوستانه بود.

خانواده چقدر در پیشرفت و رشد شما تاثیر گذار بوده است؟

خانواده من همیشه حمایتم کردند. ،شکر خدا خانواده با دیدن پیشرفت هایِ من هر روز بیشتر از قبل به ادامه دادن این مسیر تشویقم میکنند.

والیبال را از کجا به صورت حرفه ای شروع کردید؟

من اصالتا اهل شهرستان دلیجان هستم. یک روز برای رفتن به مسیری با راننده آژانسی آشنا شدم که والیبالیست بود و با توجه به قد بلندی که داشتم بعد از ماه رمضان به کلاس های والیبال ایشان رفتم. از همان جا والیبال را به صورت حرفه ای شروع کردم. در مسابقات استانی و کشوری حضور داشتم و مدتی هم در تیم شهروند اراک بازی میکردم. با وجود پیشرفت هایی که در این زمینه کسب کردم میل و علاقه ام برای ادامه دادن این مسیر بیشتر شد.

اگر والیبالیست نمیشدید ، سمت چه شغلی میرفتید؟

_از بچگی همه دوست داشتیم پلیس یا خلبان شوم اما خب این موضوع هیچ وقت به طور صد در صد مشخص نیست.

اگر به گذشته برگردید مجدداً این مسیر را انتخاب میکنید؟

صد در صد! در صورتی که این اتفاق بیفتد خیلی زودتر این مسیر را شروع میکنم چون احساس میکنم کمی دیر وارد عرصه حرفه ای شدم. اما با توجه به انگیزه ای که داشتم خوب پیشرفت کردم و عملکرد خوبی نسبت به زمان شروع داشتم.

آیا امسال عارف مرادی را در ترکیب تیم ملی خواهیم دید؟

سوال سختی هست اما توکل بر خدا ، من برای ماندن و حضور داشتن تمام تلاشم را می‌کنم اما اگر امسال دعوت نشدم، سعی و تلاش را برای سال جدید ادامه می‌دهم تا در تیم ملی حضور داشته باشم.

عارف مرادی در پایان افزود:

از تمام اعضای خانواده ام، آقای سعید رضایی و تمام دوستانم که مشوق من بودند تشکر میکنم. همینطور از تمام کسانی که به من می‌گفتند موفق نمی‌شوی هم تشکر میکنم چون حرف های آنها انگیزه راه من شد.

به قلم یاسمین شاه‌میرزایی