پنج شنبه, 27 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش هنوز مشخص نیست میزبان مسابقات جهانی والیبال کدام کشور خواهد بود. فدراسیون جهانی اعلام کرده است که درخواست ها می توانند تا 14 مارچ ارسال شوند. استرالیا علاقه بسیار زیادی برای برگزاری رقابت ها نشان داده است

رقابت های قهرمانی جهان والیبال 2022 قرار بود از 26 آگوست تا 11 سپتامبر در روسیه برگزار شود. پس از حمله روسیه به اوکراین، مقامات FIVB ابتدا حق میزبانی مسابقات را از روس ها سلب کردند و سپس آنها را از مسابقات جهانی کنار گذاشتند.

FIVB روز دوشنبه روند انتخاب میزبان جدید قهرمانی جهان را آغاز کرد. برنامه های کاربردی هم برای برگزارکنندگان مستقل و هم برای کشورهایی که مایلند این مسابقات را با فدراسیون های دیگر برگزار کنند آماده شده است.

در بین پیشنهادات ارائه شده، تاکنون استرالیا نامزدی خوبی ارائه کرده است. چهاردهمین تیم رقابت های جهانی قبل که به مسابقات امسال راه نیافته بود. اگر FIVB میزبان این رقابت ها را استرالیا انتخاب کند، این تیم جایگزین روسیه می شود.

24 تیم در مسابقات والیبال قهرمانی جهان 2022 بازی خواهند کرد. صعود مستقیم لهستان به عنوان مدافع عنوان تضمین شده است. 10 مقام متوالی در این مسابقات به تیم هایی رسید که هر کدام دو مقام اول و دوم مسابقات قهرمانی قاره را به خود اختصاص دادند که عبارتند از: ایتالیا، اسلوونی (اروپا)، برزیل، آرژانتین (آمریکای جنوبی)، ایران، ژاپن (آسیا و اقیانوسیه)، تونس. کامرون (آفریقا)، پورتوریکو، کانادا (آمریکای شمالی، مرکزی و کارائیب).

دوازده تیم برتر از رده‌بندی FIVB در 20 سپتامبر 2021 که قبلاً صعود نکرده بودند شامل کشورهای فرانسه، ایالات متحده آمریکا، صربستان، کوبا، هلند، آلمان، مکزیک، ترکیه، مصر، قطر، بلغارستان، چین هستند که 24 تیم را تکمیل کردند.