به گزارش آریاورزش گابریل گارسیا فرناندز والیبالیست پورتویکویی تیم والیبال لوبه ایتالیا، با ارسال نامه ای به فدراسیون والیبال کشورش، از تصمیم خود برای تغییر ملیت خبر داد. او میخواهد به آمریکا برود.

فرناندز متولد 1999 در سن خوان است. او از سال 2018 برای تیم دانشگاهی بریگام یانگ آمریکا تحصیل و بازی میکند و برای فصل 2021 به لوبه ایتالیا پیوست و عملکرد او به اندازه کافی خوب بود که لوبه با او تمدید قرارداد کرد.

این والیبالیست پورتوریکویی با ارسال نامه ای به فدراسیون خود اعلام کرد که قصد دارد در آینده برای تیم ملی آمریکا بازی کند. فدراسیون والیبال پورتوریکو این حرکت او را دوست نداشت و با تصمیم او مخالفت شدید کرد.

بیانیه ای منتشر شد که در آن تاکید شد فدراسیون والیبال پورتوریکو درخواست این بازیکن را رد کرده است و با چنین حرکتی از سوی او موافقت نمی کند. متن بیانیه به این صورت است:

"ما با گابریل صحبت کردیم تا بفهمیم چرا او این تصمیم را گرفته است. پس از گفتگویی صادقانه، ما رسماً به او اطلاع دادیم که فدراسیون والیبال پورتوریکو با تغییر ملیت موافقت نخواهد کرد."

گابریل گارسیا از سال 2015 در تیم ملی پورتوریکو حضور داشت زمانی که اولین بازی خود را برای تیم نوجوانان انجام داد. وی از سال 2019 در تیم بزرگسالان حضور داشت و در سال 2021 در مسابقات قهرمانی آمریکای شمالی، مرکزی و کارائیب (NORCECA) به مدال طلا دست یافت.