پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش بعد از حمله موشکی روسیه به اوکراین، کشورهای اروپایی شروع به تحریم روسیه کردند.

روسیه با اینکار باعث شد اکثر کشورهای جهان به خصوص کشورهای اروپایی دست به تحریم این کشور بزنند. از تجریم های سیاسی و اقتصادی گرفته تا ورزشی و هر انچه چیزی که به روسیه اجازه ارتباط با جهان خارج ر از او بگیرد.

در این میان ورزشکاران این کشور بدون هیچ گناهی و تقصیری از بازی های های اروپایی و بین المللی محروم شدند و روسیه در یک شوکه تکان دهنده بسر میبرد. و بدتر از انها، بازیکنان خارجی هستند که در لیگ روسی مشغول بازی بودند.

اکنون موضوع بازیکنان روسی که مشخص است اما سرنوشت بازیکنان خارجی که در لیگ روسیه بازی میکنند چه خواهد شد؟ بازیکنانی که قراردادهای چند ساله دارند چه باید بکنند؟ باید صبر کنند و منتظر بمانند تا چه چیز پیش می آید؟ یا بروند و قید قرارداد خود را بزنند؟

با اتفاقات پیش آمده حتی بازیکنان خارجی حاضر در لیگ لهستان هم این کشور را ترک کردند چه برسد به بازیکنان خارجی در لیگ روسیه...!؟؟

از جمله بازیکنان خارجی مردان که در لیگ والیبال روسیه توپ میزنند میتوان به مایکا کریستین سن آمریکایی پاسور و بارتوش بدنوژ لهستانی در تیم زنیت کازان،ژنیا گربنیکوف فرانسوی و تین اورنات اسلوونیایی در زنیت سنپترزبورگ، نما پتریچ صربستانی در بلوگوری بلگراد، سوکولوف بلغاری در دینامو موسکو، گوردون پرین کانادایی در لوکوموتیو نوسیبریسک، تسیمانی ژوکوسکی کروات در تیم فاکل، ، اشاره کرد.

در بخش بانوان نیز الیسا واسیلوا بلغاری در تیم دینامو موسکو همسر آتنا سیه ویچ، سامانتا فابریس کروات . سامانتا بریسیو مکزیکی در دینامو کازان، لورا دایکنا هلندی در تیم لنینگراد، مالوینا اسمارتزک لهستانی در تیم لوکوموتیو کالینینگراد هستند.

قرار بود نیمیر عبدلعزیز با قرارداد هنگفتی راهی زنیت سنپترزبورگ شود که با شرایط پیش امده این اتفاق نخواهد افتاد.