به گزارش آریاورزش بعد از تحریم کشور روسیه از سوی فدراسیون جهانی والیبال و کنفدراسیون والیبال اروپا برای شرکت در بازی های اروپایی، تیم های روسی از شرکت در بازی های اروپایی کنار گذاشته شدند.

ژنیا گربنیکوف، قهرمان المپیک با تیم ملی فرانسه، برای این فصل باشگاهی با عقد قراردادی سه ساله به زنیت سن پترزبورگ روسیه رفته بود اکنون بعد از حمله روسیه به اوکراین اوضاع او و خانواده اش در روسیه پیچیده شده است. او در مورد وضعیت خود، خروج خانواده اش و انتخاب ماندن در روسیه صحبت کرد، سرزمین آبا اجدادی که قصد داشت برای همیشه درآنجا بماند.

او با لبخند همیشگی که بر لبانش دارد با صبر و فروتنی مصاحبه کرد.

گربنیکوف در مورد حضور او و خانواده اش در روسیه گفت:

والدین من نگران حال ما هستند. امشب پسر و همسرم را به فرانسه می فرستم. پروزاها بسیار شرایط بدی دارند و تعداد اندکی پرواز وجود دارد که به سختی جا میداد. خوشبختانه توانستیم یک پرواز پیدا کنیم ، اما از دبی عبور میکند که کمی مدت سفر را طولانی تر میکند که در این شرایط پیچیده چاره ای جز همین پرواز نداشتیم.

او در مورد شرایط خودش ادامه داد:

در مورد خودم باید بگویم فعلا باید اینجا بمانم چون قرارداد سه ساله دارم و نمیتوانم کاری بکنم. در مورد اینکه آیا باید اینجا بمانم یا نه واقعا نمیدانم چه کاری باید انجام دهم. اگر بروم و یک هفته دیگر همه چیز تمام شود و به حالت عادی برگردد دیگر کاری نمیتوانم انجام دهم. دوست داشتم با همسر و پسرم برگردم اما باید کمی آینده نگری هم داشته باشم. باید این مدت صبر کرد و دید چه اتفاقی خواهد افتاد تا آنوقت در روسیه خواهم ماند، چون واقعا نمیدانم باید چه کار کنم. اگر این درگیری ادامه دار باشد و باشگاه در این مدت به تعهدات خود عمل نکند انوقت تصمیم نهایی ام را خواهم گرفت.

لیبروی تیم ملی فرانسه در مورد تنها ماندن در روسیه بیان داشت:

همسر و فرزند من میروند چون سفارت از شهروندان فرانسوی خواسته تا هرچه زودتر روسیه را ترک کنند. ما در یک موج وحشت قرار گرفتیم و دیدیم که کشورهای زیادی پروازهای خود را به و از روسیه بستند. فکر میکردیم تا دوهفته دیگر امکان داشته باشد که صبر کنیم ولی ترجیح دادیم ریسک نکنیم چون ممکن است به زودی دیگر هیچ پروازی وجود نداشته باشد. ناچارم در اینجا تنها بمانم تا خانواده آرامش باشند.

گربنیکوف در مورد شرایط تیم زنیت گفت:
همه هم تیمی های من از اتفاقی که افتاده است شوکه شده اند. انها هیچ کاری هم نمیتوانند انجام دهد و همه در یک شوک همگانی به سر میبرند. در رسانه های اجتماعی نیز همه چیز غلو شده در حال جریان است و خشم و نفرتی که از روسیه در جریان است دارد شدت میگیرد. اتفاقی که افتاده بسیار جدی است و اصلا جو خوبی در تیم حاکم نیست. همه ترسیده اند. صادقانه بگویم آنها میترسند. در حال حاضر گرفتن ویزا برای سفرهای عادی هم کار بسیار سختی شده است. این جنگ آنها را مقابل همه دنیا قرار داده است و این شرایز را رای آنها پیچیده تر خواهد کرد.