به گزارش آریاورزش بعد از اعلام جنگ روسیه به اوکراین، فدراسیون های ورزشی جهان مسابقاتی که به میزبانی روسیه بود را از این کشور گرفتند تا به حمایت از مردم ستمدیده اوکراین دست بزنند.

از آنجا که قرار است رقابت های قهرمانی جهان والیبال 2022 به میزبانی روسیه برگزار شود و فدراسیون جهانی والیبال نیز قصد بازپس گرفتن میزبانی مسابقات را از روسیه ندارد ازین رو فدراسیون های والیبال کشورها خود دست به اقدام زده و اعلام کردند که به دلیل این جنایت روسیه علیه مردم اوکراین و خودداری فدراسیون جهانی والیبال از پس گرفتن میزبانی روسیه و سلامت بازیکنان خود، در رقابت های جهانی به میزبانی روسیه شرکت نخواهند کرد و این رقابت را بایکوت میکنند.

از جمله فدراسیون های والیبال که به بایکوت بازی های روسیه دست زدند، فدراسیون فرانسه بود. اریک تانگوی رئیس فدراسیون فرانسه اعلام کرد امنیت بازیکنان ما در اولویت است.

اغوین انگاپت نیز در توئیتی نوشته بود: اگر بازی ها در روسیه برگزار شود، مرسی اما بدون من.

شویدرسکی رئیس فدراسیون لهستان نیز گفته بود: اعزام بازیکنان اهستان به این رقابت ا غیرممکن است. و وزیر ورزش لهستان در همان بتدا اعلام کرد که آمادگی میزبانی از رقابت های جهانی والیبال 2022 را دارد

کارول کلوس مدافع میانی تیم والیبال لهستان نیز بیان داشت: چگونه میشود در زمینی توپ زد که ب دارد به همسایه خود شلیک میکند؟

در حال حاضر، FIVB از تحریم‌ها علیه روسیه خودداری می‌کند. آنها در بیانیه روز جمعه خاطر نشان کردند که مقدمات مسابقات قهرمانی جهان مردان طبق برنامه پیش می رود. اما در واکنشی، شب گذشته میزبانی رقابت های لیگ ملتها را از روسیه گرفتند و ابراز داشتند در مورد رقابت های جهانی باید بررسی بیشتری صورت بگیرد که به زودی اعلام خواهد شد.