دوشنبه, 10 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش رسانه های ایتالیایی اعلام کردند که روبرتلندی سیمون فوق ستاره کوبایی فصل آینده در راه پیوستن به پیاچنزاست. اگر این اتفاق بیفتد متئوش بیه نیک ممکن است به ایتالیا بازگردد.

سیمون برای چهارمین فصل است که در لوبه بازی می کند. او با لوبه، دو قهرمانی ایتالیا را به دست آورد و قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد. موقعیت او در این تیم به قدری قوی است که ابتدا دراگان استانکوویچ و سپس متئوش بیه نیک مجبور شدند به دلیل تعداد بازیکنان خارجی مجاز در زمین لوبه را ترک کنند. در ایتالیا، بیش از چهار نفر نمی توانند در زمین حضور داشته باشند و لوبه یک تیم بسیار بین المللی دارد. برای رسیدن به شماره شش، آنها باید سیمون را کنار میگذاشتند. مدافع میانی دیگر لوبه، سیمو آنزانی ایتالیایی که موقعیت او تهدید نمی کرد.

در سال های 2012-2014 سیمون در تیم پیاچنزا بازی کرد. در سال های 2016-2018 به ساداکروزیرو برزیل رفت و در آمد بسیار بالایی در آنجا به دست آورد. سیمون در سال 2018 به لوبه رفت، اما این بدان معنا نیست که او دوباره رنگ باشگاه خود را تغییر نخواهد داد.

پس از ورشکستگی و تولد دوباره، پیاچنزا دو سال است که باشگاه با جاه طلبی ها و مبالغ هنگفت در راستای جذب بازیکنان بزرگی بوده است. کافی است بگوییم که این تیم توانست در فصل قبل گروزر را از روسیه را با مبلغ 500000 یورو جذب کند و آرون راسل آمریکایی را نیز با مبلغ 450000 یورو به خدمت بگیرد. در رقابت های امسال نیز آدیس لاگوژیا مهاجم ترکیه ای که لوبه نیز در تلاش برای به دست آوردن او بود به تیم پیاچنزا پیوست. برزیارد پاسور تیم ملی فرانسه پیشنهاد زنیت سن پترزبورگ را رد کرد و به پیاچنزا رفت. او به تازگی بهترین بازیکن والیبال جهان در سال 2021 معرفی شده است.

اینکه پیاچنزا در حال حاضر چقدر قوی و ثروتمند است این واقعیت را نشان می دهد که بازیکن نایب قهرمان اروپا، تونچک اشترن اسلوونیایی، با وجود آگاهی از اینکه او بازیکن دوم در پست خود در پیاچنزا خواهد بود، تصمیم گرفت به این باشگاه بپیوندد.

مکسول هولت مدافع میانی تیم پیاچنزا که در این فصل او را به خدمت گرفتند این مدت درگیر مصدومیت هایی شده است که رئیس باشگاه و مربی تیم لورنزو برناردی را کمی نگران کرده است.

در زمانی که سیمون برای پیاچنزا بازی می‌کرد، لوسیانو د چکو نیز در آنجا بازی می‌کرد که اکنون بار دیگر این دو بازیکن در لوبه جفت خوبی را تشکیل داده اند. به سختی می توان انتظار داشت که برناردی، بریزارد را رها کند و او را همچنان در تیم نگه میدارد.

اگر پیاچنزا در خرید سیمون موفق شده و بتواند برای فصل بعد این بازیکن کوبایی را جذب کند، تیم لوبه بار دیگر برای جذب متئوش بیه نیک که اکنو در تیم اسکرابلخاتوف لهستان توپ میزند، اقدام خواهد کرد

سیمون در حال حاضر به ویروس کرونا مبتلا شده است.