به گزارش آریاورزش سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان تاکید کرد که فدراسیون با برنامه‌ریزی بلندمدت قادر به انجام کارهای بزرگ در حوزه بانوان است به شرطی که بازیکنان نیز انگیزه لازم را داشته باشند و فعل خواستن را معنا کنند.

محمد وکیلی در واکنش به انتخاب «الساندرا کمپدلی» به عنوان گزینه نخست هدایت تیم ملی والیبال زنان ایران، گفت: رزومه این مربی ایتالیایی را مطالعه کردم. بسیار مهم است که این مربی با سابقه کار با تیم‌های ملی وارد ایران می‌شود.

و ابراز امیدواری کرد که علاقه و میل به پیروزی در این مربی و بازیکنان ایران در بالاترین سطح ممکن باشد، افزود: به شخصه معتقدم بانوان والیبالیست ایران شایستگی ارتقا به بالاترین سطح والیبال آسیا را دارند و اگر این اتفاق رخ دهد و بتوانیم روزی جز چهار تیم برتر آسیا باشیم، مسلما در جمع تیم‌های برتر دنیا قرار خواهیم داشت و می‌توانیم مجوز حضور در لیگ ملت‌ها را کسب کنیم.

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان پسر ادامه داد: اگر برنامه‌ریزی‌هایمان بلند مدت باشد و الساندرا کمپدلی حداقل 3 الی 4 سال در ایران حضور داشته باشد، می‌تواند از بازیکنان شناخت کافی پیدا کرده و با افزایش انگیزه به نتایج بهتری دست یابد. والیبال بانوان ایران استحقاق آن را دارد تا در گام اول در دو سال آینده در جمع پنج تیم برتر آسیا باشد. رسیدن به جمع تیم‌های برتر آسیا دور از دسترس نیست و نیازمند برنامه‌ریزی، تلاش و حمایت فدراسیون است.

وی تاکید کرد: قادر به انجام کارهای بزرگ در حوزه بانوان هستیم به شرطی که انگیزه لازم را داشته باشیم و فعل خواستن را معنا کنیم. البته بازیکنان ایران تشنه یادگیری هستند و حتما در آینده اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

فدراسیون والیبال برای حرکت در مسیر دستیابی به آرمان‌های خود، مذاکرات برای جذب یک مربی زن که واجد شرایط حضور در ایران باشد، آغاز و با استفاده از امتیازات و طرح‌های توسعه فدراسیون جهانی اقدام به جذب یک مربی از مکتب والیبال اروپا کرده است.

در همین راستا، فدراسیون والیبال پس از مذاکرات متعدد و درخواست و بررسی رزومه و برنامه‌های گزینه‌های مختلف در نهایت با «الساندرا کمپدلی» از ایتالیا که به آله معروف است و ازسوی خولیو ولاسکو معرفی شده بود، به توافق اولیه رسید.

گزینه اصلی مربیگری تیم ملی زنان ایران دوم دی‌ماه برای دیدار با مسئولان فدراسیون، انجام مذاکرات نهایی و بازدید از امکانات والیبال ایران وارد تهران می‌شود.