به گزارش آریاورزش، باشگاه اسکرا بلخاتوف لهستان از تیلر سندر به دلیل بی‌نظمی و عدم تعهد به قراردادش شکایت کرد. این بازیکن آمریکایی که سال گذشته برای اسکرا بازی می‌کرد، فصل نامنظمی داشت. او بازی‌های ابتدایی و پایانی فصل را به دلیل مصدومیت از دست داد. سندر در ماه ژوئن قرارداد خود را با این باشگاه تمدید کرد، اما به یکباره بعد از بازی‌های المپیک ناپدید شد و به هیچ تماسی پاسخ نداد. اکنون با شکایت باشگاه اسکرا ممکن است عواقب سنگینی در انتظار ستاره تیم ملی آمریکا باشد.

کنارد پیه‌خوسکی رئیس باشگاه در مصاحبه اخیر خود با بیان اینکه جریمه یک روز غیبت برابر با ۲۰ درصد از مبلغ قرارداد است، تأکید کرد که فدراسیون جهانی نیز به عنوان متولی والیبال سالنی و ساحلی باید اقدام جدی در خصوص این بازیکن داشته باشد و او را تعلیق کند. اما آیا FIVB مجوز بازی تیلر سندر را تعلیق می‌کند؟

میروسلاو پرزدپسکی، یکی از اعضای هیأت مدیره فدراسیون لهستان نظر دیگری دارد. او با اشاره به اینکه مجوز این بازیکن تعلیق نمی‌شود، افزود: از نظر FIVB موضوع کاملا ساده است، چنین ماجراهایی اتفاق میفتد. هر بازیکنی در فدراسیون جهانی دارای مجوز است، هم در والیبال سالنی و هم ساحلی. بحث اختلاف نظر با باشگاه، موضوعی بین بازیکن و خود باشگاه است. Fivb در چنین موضوعاتی دخالت چندانی نمی‌کند و نمی‌تواند مجوز بازیکن را لغو یا تعلیق کند. یک بازیکن والیبال باید بتواند برای گذران زندگی کسب درآمد کند.

یکی از روزنامه‌نگاران لهستانی در مورد پشت صحنه این ماجرا نوشت: من می‌دانم باشگاه می‌خواهد چه کار کند. آنها تصمیم دارند اقدامات قانونی انجام دهند. اگر تمام مفاد قرارداد را می‌خواستند اجرا کنند، مجازات آن چیزی بالغ بر میلیون‌ها یورو می‌شد. سندر جرایمی به خاطر عدم حضور در باشگاه و مسابقات دارد. دادگاه برای آن چنین مجازات سنگینی صادر نمی‌کند. اما اسکرا می‌خواهد اقدام اساسی انجام دهد.

این روزنامه‌نگار همچنین اشاره کرد که شرایط قرارداد جدید دقیقاً بر اساس قرارداد قبلی آنها تنظیم شده است، هنگامی که بازیکن پس از مصدومیت شدید به بازی برگشت. او که فصل نامنظمی را به دلیل مصدومیت گذرانده بود، پس از پایان فصل نزد رئیس باشگاه آمد و گفت می‌خواهد دِینش را به باشگاه ادا کند. بنابراین قراردادی مطابق با شرایط اولیه امضاء شد. ناگهان مشکلات شخصی به وجود آمد و بازیکن ناپدید شد! حتی مدیر برنامه‌اش با باشگاه تماس گرفت و پرسید که آیا از سندر خبر دارند؟ چون هیچ تماسی با او نداشته است.