به گزارش آریاورزش یک سایت لهستانی با اعلام این خبر که باشگاه اسکرا بلخاتوف از تیلر سندر بابت عدم تعهد به قراردادش شکایت کرده است، نوشت: این بازیکن تاوان رفتار اشتباهش را خواهد داد.

هواداران والیبال به این واقعیت عادت دارند که در والیبال به اندازه فوتبال هزینه نمی‌شود، با این وجود بازیکنان بزرگ می‌توانند روی قراردادهای مناسب حساب کنند، و مطمئناً تیلر سندر یکی از همان بازیکنان است. سندر سال گذشته با تیم اسکرا قرارداد امضاء کرد. این باشگاه لهستانی زمانی که سندر مصدوم بود با او تماس گرفته بود، اما ملی‌پوش آمریکایی نسبت به این موضوع بی‌توجهی کرد و اکنون ممکن است عواقب ناگواری را بابت رفتار ناپسندش متحمل شود.

انتقال تیلر سندر به پلاس لیگا بسیار مورد توجه قرار گرفت. فصل ۲۰۲۰-۲۰۲۱ از اواسط سپتامبر آغاز شد، اما سندر که با وجود مصدومیت وارد لهستان شده بود، هنوز در حال ریکاوری بود. باشگاه‌ اسکرا اما تصمیم گرفت به او تا رسیدن به سلامتی کامل کمک کند، و بعد بر روی سندر در بازی‌های آینده حساب باز کند. سندر اولین بازی خود را در ماه دسامبر انجام داد، اما بار دیگر در بازی نیمه‌نهایی لیگ برابر زاکسا که در ماه آپریل برگزار شد، مصدومیت به سراغش آمد و سایر بازی‌ها را از دست داد. در نهایت تیم اسکرا با کسب مقام چهارم به کار خود پایان داد.

بعد از پایان فصل، دریافت‌کننده تیم ملی آمریکا گفت که هنوز هم نسبت به باشگاه اسکرا احساس دِین می‌کند. بنابراین تصمیم دارد فصل آینده هم برای این تیم بازی کند. او در ماه ژوئن قرارداد خود را تمدید کرد، اما به سرعت نظر خود را تغییر داد و بعد از پایان المپیک توکیو کلا ناپدید شد و هیچ اثری از او در زمین باقی نماند! این بازیکن آمریکایی علیرغم اینکه چندین‌بار تاریخ ورودش به لهستان تمدید شد، اما به هیچ تماسی از سوی باشگاه پاسخ نداد تا در نهایت باشگاه اسکرا شکایت خود را به دادگاه ببرد.

کُنارد پیه‌خوسکی رئیس باشگاه اسکرا بلخاتوف در این خصوص گفت: اینطور به نظر می‌رسد که عواقب جدی در انتظار سندر است. ما اسناد و مدارک کاملی داریم که در اختیار وکلای باشگاه قرار گرفته است. خواهیم دید روند پرونده چطور پیش می‌رود و واکنش طرف مقابل چه خواهد بود. این بازیکن در وقت مقرر سر کار حاضر نشد و غیبت او تا امروز ادامه دارد. جریمه هر روز غیبت آن برابر با ۲۰ درصد از ارزش قرارداد است‌.

تاکنون این بازیکن تنها با ارسال نامه‌ای اعلام کرده که بنا به دلایل شخصی به باشگاه برنمی‌گردد. او فعلا قرارداد معتبر با باشگاه دیگری امضا نکرده است. اما اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد که وی قرار است ماه نوامبر در تورنمنت والیبال ساحلی در برزیل شرکت کند.

رئیس اسکرا در توضیح این مطلب بیان کرد: به نظر من در صورتی که پرونده ما حل و فصل نشود، فدراسیون جهانی که متولی والیبال سالنی و ساحلی است، باید این بازیکن را محروم یا تعلیق کند.