به گزارش آریاورزش شرکت برق و انرژی لهستان (PGE Polska Groupa Energetyczna) که اسپانسر اصلی باشگاه اسکرا بلخاتوف است، فعالیت خود را در زمینه والیبال گسترش داد و شریک اصلی آکادمی ویلفرو لئون شد. هدف اول این آکادمی این است که کودکان و نوجوانان را از سن ۴ سالگی به فعالیت‌های ورزشی تشویق کند.

رئیس هیئت مدیره گروه انرژی PGE در مورد شراکت خود با لئون می‌گوید: "ما در PGE، برای حمایت از رشد و پرورش کودکان و نوجوانان اهمیت زیادی قائل هستیم. می‌خواهیم جوانان ما امکان آموزش حرفه‌ای توسط بهترین مربیان و ورزشکاران را داشته باشند. مایل هستیم بازیکنان و فرزندان ما علاقه خود را از سنین پایین تقویت کنند و رقابت سالم را بیاموزند. من به این نتیجه رسیده‌ام که تمرین و آموزش در آکادمی زیر نظر ورزشکار باتجربه‌ای چون ویلفردو لئون، به شما اجازه می‌دهد تا بهتر از یک فرد حرفه‌ای کار خود را شروع کنید."

ویلفردو لئون، بازیکن کوبایی‌الاصل که از سال ۲۰۱۹ به تیم ملی لهستان ملحق شده است، در خصوص همکاری خود با این شرکت گفت: "این یک پروژه مهم برای من است و بسیار مفتخرم که شرکت PGE Polska Groupa Energetyczna سهامدار اصلی ما شده است.
مطمئنم همکاری با بزرگترین شرکت انرژی در لهستان موجب جذب بازیکنان جوان و کمک به ایجاد شرایط تمرینی فوق‌العاده می‌شود. ما الان اولین جلسات تمرینی را سپری کردیم که من هم فرصت حضور در آن را داشتم و بسیار لذت بردم. امیدوارم این نشانه خوبی برای آینده باشد."

ستاره والیبال دنیا اخیراً آکادمی خود را در لهستان تأسیس کرده است. باشگاه ورزشی او به نام «فرشتگان» که در تارون واقع شده، برنامه‌های تمرینی خود را در ورشو و تارون آغاز خواهد کرد. آنها قرار است در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۲ در لیگ دسته سه لهستان شرکت کنند. لئون تصمیم دارد آکادمی خود را در سایر شهرهای لهستان نیز توسعه دهد