یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش، تیم ملی والیبال جوانان که به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در رقابت‌های قهرمانی زیر ۲۱ سال جهان حضور یافته بود، در نهایت با قبول شکست برابر تیم‌های بلژیک و آرژانتین در مرحله گروهی، به مقام نهم در این رقابت‌ها بسنده کرد. ملی‌پوشان جوان ایران بامداد امروز با استقبالِ به اصطلاح «تمام عیار» فدراسیون والیبال به ایران بازگشتند.

عناوینی که فدراسیون والیبال برای اعلام این خبر استفاده کرد، در نوع خود جالب بود. به نظر می‌رسد فدراسیون با استفاده از تیترهای پروپاگاندایی مثل: استقبال تمام عیار، همه آمدند حتی رئیس فدراسیون! سعی در جهت‌دهی افکار عمومی دارد تا ثابت کند حتی در زمان شکست و ناکامی هم در کنار تیم‌ها خواهد بود و از آنها حمایت می‌کند! در حالی که حضور مسئولین فدراسیون مخصوصاً شخص «رئیس» به عنوان متولی والیبال در مراسم‌های استقبال و بدرقه چیزی جز وظیفه نبوده و نیست. بنابراین اصرار به تأکید حضور رئیس فدراسیون والیبال و بزرگ‌نمایی آن موضوعی نیست که بشود آن را یک اتفاق مهم یا «لطف» قلمداد کرد.

مسئله مهم‌تر این است که اگر امروز جوانان ایران با هشت پله نزول نسبت به دوره گذشته در جایگاه نهم قرار گرفتند، فدراسیون والیبال باید به عنوان تصمیم‌گیرنده اصلی پاسخگو باشد. عده‌ای اعتقاد دارند سپردن دو تیم ملی به یک مربی مشترک، می‌تواند یکی از دلایل این اتفاق باشد. در این مورد سرمربی تیم ملی جوانان، بهروز عطایی بهتر می‌توانند پاسخ بدهند که آیا رهبری در دو تیم بصورت همزمان خدشه‌ای به تمرکز ایشان وارد کرده است یا خیر.

باید این ناکامی یا شکست مورد بررسی و کارشناسی دقیق قرار بگیرد، و اتفاقا فدراسیون والیبال در رأس آن قرار دارد، نه آن که استقبال باشکوه! و حمایت خود را به افکار عمومی دیکته کند تا به این نتیجه برسیم که فدراسیون والیبال عجب لطف بزرگی در حق جوانان شکست خورده کشورمان داشته است!

باید با عدم تکرار اشتباهات گذشته، مسیر را برای موفقیت‌های بیشتر والیبال ایران هموار کرد.