پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش بازیکنان تیم ساوانا بهشهر نایب قهرمان لیگ برتر ساحلی، کیفیت بالای نخستین دوره این رقابت‌ها را نتیجه برنامه‌ریزی مناسب فدراسیون دانستند و یادآور شدند که درخشش جوانان در لیگ، نشان دهنده ظرفیت بالای این رشته ورزشی است.

ابوالحسن خاکی‌زاده بازیکن تیم ساوانا نایب قهرمان لیگ برتر ساحلی پس از پایان این رقابت‌ها، گفت: برابر تیم موج سواران که دو بازیکن با تجربه را در ترکیب داشت، بازی خوبی ارائه کردیم. پس از باخت در ست اول، در ست دوم نتیجه را جبران کردیم اما در ست سوم به دلیل کم تجربگی نتیجه را واگذار کردیم. امیدوارم در سال‌های آینده با تجربه این دوره،  نتایج بهتری به دست آوریم.

ملی‌پوش جوان والیبال ساحلی ایران با اشاره به تاثیر لیگ در تیم ملی قدرتمند، اظهار داشت: برگزاری لیگ به صورت منظم می‌تواند تاثیر خوبی در دیده شدن استعدادهای ساحلی داشته باشد، با توجه به طرفداران و علاقمندانی که والیبال ساحلی دارد، با  برگزاری لیگ، بازیکنان بیشتری جذب می‌شوند و ساحلی بیشتر در کانون توجه قرار می‌گیرد، باعث بالا رفتن رقم قراردادها می‌شود تا بازیکنانی که در لیگ شرکت می‌کنند منبع درآمد بیشتری داشته باشند.

وی به تصمیم درست فدراسیون برای برگزاری لیگ ساحلی استاندارد اشاره کرد و گفت: از فدراسیون والیبال و شخص دکتر داورزنی که با حمایت‌هایشان زمینه انجام یک لیگ قوی و با کیفیت را فراهم کردند، تشکر می‌کنم و امیدوارم که این حمایت‌ها باعث شود در آینده در عرصه ملی بتوانیم درخشان‌تر نتیجه بگیریم.

علیرضا آقاجانی دیگر بازیکن تیم ساوانا هم گفت: اولین دوره لیگ با وجود شرایط کرونایی در سطح کیفی خوبی برگزاری شد و فدراسیون با توجه به برنامه‌ریزی که انجام داد، اجازه نداد این رقابت‌ها به تعویق بیفتد. این نوع نگاه فدراسیون به ساحلی جای تشکر دارد.

ملی‌پوش ساحلی ایران افزود: امیدوارم که برگزاری لیگ تداوم داشته باشد و دیگر شاهد تعطیلی این مسابقات نباشیم، به هر حال لیگ منبع درآمد بازیکنان است و انجام آن ضروری است.

وی با اشاره به اینکه، برگزاری سالانه لیگ به تقویت تیم ملی کمک زیادی می‌کند، خاطر نشان کرد: لیگ هر کشور زیربنا و شاکله تیم ملی آن را کشور تشکیل می‌دهد و باید سعی کنیم برای توسعه لیگ تلاش کنیم. بازی های آسیایی 2022 چین نزدیک است و کمیته ساحلی با ادامه لیگ می‌تواند تیم ملی با شرایط بهتری را به چین بفرستد تا انشاالله روی سکو بروند.

آقاجانی با بیان اینکه ساحلی ایران استعدادهای زیادی دارد، گفت: در همین اولین دوره لیگ دیدیم که برخی تیم‌ها چه بازیکنان مستعدی و جوانی دارند، بازیکنان جوانی که آینده ساحلی را می سازند تا خیال مسئولان از پشتوانه ساحلی راحت باشد.