پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش مرحله نهایی مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران با قهرمانی تیم موج سواران ساحل نوشهر به پایان رسید.

فینال لیگ برتر ساحلی سومین رویارویی ساوانا و موج سواران در این رقابت‌ها بود، رقابتی که از همان شروع کار نزدیک و دیدنی دنبال شد و حضور بازیکنان ملی‌پوش با تجربه و جوان در ترکیب دو تیم، رقابت فینال لیگ ساحلی را نزدیک‌تر کرده بود تا تماشاگران پر شور بندرعباسی در زمین ساحلی مجموعه ورزشی سورو از تماشای این بازی جذاب به وجد بیایند.

نبرد علیرضا آقاجانی و ابوالحسن خاکی‌زاده در ترکیب تیم ساوانا و بهمن سالمی و آرش وکیلی در ترکیب تیم موج سواران یک فینال جذاب را رقم زد. مسابقه ای که در نهایت تیم موج سواران با نتیجه دو بر یک حریف سرسختش را شکست داد و قهرمان اولین دوره لیگ برتر ساحلی شد.

این مسابقه بیست‌ویکمین دیدار موج سواران در لیگ برتر ساحلی امسال بود و این تیم به بیستمین برد خود دست یافت و در سکو نخست قرار گرفت.

در بازی رده‌بندی هم شهداب یزد و هورسان رامسر به مصاف هم رفتند. در این بازی هورسان با ترکیب عباس پورعسگری و سینا شوکتی توانست تیم شهداب را که با ترکیب بهنام توکلی و سینا عنایتی به میدان رفته بود، دو بر صفر شکست دهد و به مقام سوم لیگ برتر ساحلی برسد. شهداب یزد هم چهارمی را به خودش اختصاص داد.

برای کسب مقام پنجم و ششم از ساعت 17 تیم‌های رعد پدافند تهران و مقاومت گلسا‌پوش یزد برابر هم قرار گرفتند. رعد پدافند با ترکیب شهرام قاسم‌خواه و امیر شوشتری‌زاده و مقاومت گلسا‌پوش با ترکیب مهدی محفوظی و طاها مهری در این مسابقه به میدان رفتند.

رعد پدافند در این مسابقه نزدیک که دو تیم امتیاز به امتیاز پیش رفتند، در دو ست بر مقاومت گلسا‌پوش غلبه کرد و به مقام پنجم لیگ برتر ساحلی رسید، نماینده یزد هم ششم شد.

قرار بود تیم‌های سروقامتان بابل و پیکان بندر دیر برای کسب مقام هفتم و هشتم به مصاف هم بروند که با توجه به حاضر نشدن تیم پیکان، بابلی‌ها  که با ترکیب عباس مظفری و میثم شکری به بندرعباس آمده بودند، با نتیجه دو بر صفر برنده بازی شدند و در رده هفتم رقابت‌ها قرار گرفتند. تیم پیکان بندر دیر هم در رده هشتم قرار گرفت. رحمان رئوفی و عبدالحامد میرزاعلی بازیکنان تیم پیکان بودند.

برای نخستین دوره لیگ برتر والیبال ساحلی، جایزه ۱۰۰ میلیون تومانی در نظر گرفته شده بود و تیم اول مسابقات مبلغ ۴۰ میلیون، تیم دوم مبلغ ۳۰ میلیون، تیم سوم مبلغ ۲۰ و تیم چهارم مبلغ ۱۰ میلیون تومان دریافت کردند.

گفتنی است اکبر مسیبی و حسن بازدرهوا (داور بین المللی)، امیر حسین صادقی و گل محمد کر (داور ملی) و علی‌اکبر صدر از داوران بومی استان هرمزگان ( داور درجه یک) قضاوت مسابقات مرحله نهایی مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران را بر عهده داشتند.

دکتر وحید مرادی مشاور عالی رئیس فدارسیون والیبال، مهندس زیگلری معاونت تولید شرکت نفت ستاره خلیج فارس، دکتر خادمی معاونت اداره کل ورزش و جوانان استان هرمزگان و دبیری‌نژاد عضو شورای شهر بندرعباس از مهمانان ویژه بازی فینال لیگ ساحلی بودند.

نتایج کامل دیدارهای روز آخر لیگ برتر ساحلی به قرار زیر است و اسامی تیم‌های فاتح ابتدا آمده است: