یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش، تیم ملی جوانان ایران در آخرین بازی روز اول رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان به مصاف تیم بلژیک رفت و با نتیجه3-2 (25-20، 25-23، 26-28،26-28، 15-8) بازی را واگذار کرد.

دو تیم در ابتدای ست اول پایاپای پیش رفتند، اما خطای زیاد بازیکنان ایران در خط سرویس و عدم حمایت توپ‌های برگشتی باعث شد تا اختلاف امتیاز زیادی ایجاد شود و ایران ست اول را ۲۵-۲۰ واگذار کند.

در ست دوم ایران بازی را بهتر آغاز کرد و توانست اختلاف امتیاز خوبی هم ایجاد کند، اما بار دیگر در امتیازات پایانی و عدم هماهنگی بازیکنان با هم، بژیکی‌ها بازی را به تساوی کشاندند و در نهایت با اشتباه فردی بازیکنان ایران ۲۵-۲۳ بار دیگر ست از آن تیم بلژیک شد.

در ست سوم اما این تیم بلژیک بود که بازی را در دست گرفت و با بازی هدفمند و حساب شده خود توانست هفت امتیاز اختلاف ایجاد کند تا نتیجه ۷-۱۴ شود. تعویض‌ها و تایم اوت‌های بهروز عطایی هم در طول این دیدار گره‌گشای بازیکنان ایران نشد و بازی از دست ایران کاملا خارج شد. اما در پارت پایانی این ست، تیم ایران توانست به هماهنگی لازم برسد و امتیازات از دست رفته را تا حدی جبران کند و به امتیاز ۲۰-۲۱ برسد ولی باز هم عدم حمایت از توپ‌های برگشتی باعث شد تیم بلژیک بار دیگر پیش بیفتد و امتیازات ۲۱-۲۳ شود. تیم ایران با دفاع‌های مهدی جلوه توانست بازی را برابر کند تا نبرد دو تیم تازه از سر گرفته شود. در نهایت این ست ۲۸-۲۶ به سود ایران شد تا فریادی از شادی از سوی نیمکت ایران بلند شود.

ست چهارم ایران بازی را بهتر آغاز کرد و توانست پیش بیفتد اما بار دیگر دیواره دفاعی تیم بلژیک باعث شد تا دو تیم در امتیازات برابر شده و پایاپای پیش بروند و در نهایت این ست هم 28-26 به سود ایران تمام شود.

در ست پنجم اما با دریافت بدی که بازیکن ایران انجام داد بلژیک 1 امتیاز پیش افتاد و با دفاع شدن توخته ایران 2-0 در ست پنجم عقب افتاد و نتوانست دیگر به بازی برگدد و ست پنجم 15-8 و بازی را 3-2 واگذار کرد تا تنها یک امتیاز از بازی اول به دست اورد.

ایران در مجموع امتیاز از ۵۶ حمله، ۵ دفاع، ۴ سرویس و ۴۲ امتیاز از خطای حریف به دست آورد. تیم بلژیک نیز ۷۰ حمله، ۲۱ دفاع، ۵ سرویس و ۲۱ امتیاز از خطای بازیکنان ایران کسب کرد.

امیرحسین توخته با کسب ۲۳ امتیاز شامل ۲۲ حمله و یک سرویس، امتیازآورترین بازیکن ایران بود.

بیست‌و‌یکمین دوره رقابت‌های قهرمانی زیر ۲۱ سال جهان از امروز اول مهر به میزبانی ایتالیا و بلغارستان آغاز شد. تیم ملی ایران برای دفاع از عنوان قهرمانی تلاش می‌کند.