به گزارش آریاورزش محمدرضا تندروان مربی و کارشناس و دستیار الکنو است میزبانی از مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان می‌تواند نشان دهد والیبال ایران علی‌رغم داشتن نوسان در کسب نتیجه، در مسیر موفقیت قرار دارد.

محمدرضا تندروان  در این راستا ابراز داشت شاید نتیجه‌گرایی در رده سنی پایه برای دنیا مهم نباشد اما آن‌چه مهم است قطعا شناسایی نسل بعدی والیبال کشورهاست.

تندروان با تاکید بر این که میزبانی از رقابت‌های بین‌المللی را می‌توان در دو بعد فنی و مدیریت بررسی کرد، گفت: در بعد مدیریتی و اجرایی، برگزاری مسابقات جهانی نوجوانان جهان به میزبانی ایران می‌تواند به منزله نمره قبولی برای فدراسیون والیبال قلمداد شود. چرا که موجبات دیده‌ شدن بیش از پیش والیبال ایران در مجامع بین‌المللی را به خوبی فراهم می‌کند. کما این‌که ژاپن در زمان افت سطح کمی و کیفی والیبالش در دنیا، اقدام به گرفتن چند میزبانی بین‌المللی کرد تا بار دیگر نام این کشور برسر زبان‌ها بیفتد.

از منظر مباحث فنی، در شرایط فعلی و با توجه به شیوع کرونا در دنیا، میزبانی از هر رقابتی اعم از رقابت‌های جهانی آن هم در سطح نوجوانان جهان موجب می‌شود تا بازیکنان، مربیان و کلیه عوامل والیبالی دست‌اندرکار این رقابت‌ها در شرایط رقابت قرارگیرند و بتوانند جایگاه خود را در مقایسه با رقبا بهتر بسنجند.

او افزود: شاید نتیجه‌گرایی در رده سنی پایه برای دنیا مهم نباشد اما آن‌چه مهم است قطعا شناسایی نسل بعدی والیبال کشورهاست،چون تغییر نسل در رشته والیبال گاهی حتی 4 دوره به طول خواهد انجامید. یعنی چیزی حدود 2، 3 و حتی گاهی اوقات 4 دوره از تیم ملی والیبال نوجوانان باید بگذرد تا نسل جدید تیم ملی بزرگسالان تشکیل شود.

به عنوان مثال تشکیل نسل طلایی تیم ملی والیبال ایران که متشکل از چهره‌هایی چون سعید معروف، سید محمد موسوی، امیر غفور و… است چیزی حدود 3 دوره طول کشید.

او با تاکید بر این که بعد از رقابت‌های المپیک توکیو، میزبانی از مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان می‌تواند نویدبخش روزهای خوبی برای والیبال ایران باشد، گفت: میزبانی از مسابقات جهانی نوجوانان می‌تواند نشان دهد که والیبال ایران علی‌رغم داشتن نوسان در کسب نتیجه، در مسیر موفقیت قرار دارد.

[caption id="attachment_179558" align="alignnone" width="1000"]تیم ملی والیبال آلکنو و محمدرضا تندروان[/caption]