دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش مرحله گروهی رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان (زیر 19 سال) از امروز (سه‌شنبه) در تهران آغاز شد و در نخستین مسابقه سالن 12 هزارنفری آزادی، جمهوری چک و کلمبیا در گروه B به مصاف هم رفتند.

تیم والیبال چک که در کارنامه کاری خود مدال برنز رقابت‌های نوجوانان جهان سال 2003 را دارند، ست اول بازی را با امتیاز 25 بر 21 به سود خود تمام کردند. در ست دوم شاگردان کارلوس اوسوریو سرمربی کلمبیا با نتیجه 25 بر 18 از حریف پیش افتادند.

ست سوم اما تبدیل به یک رالی جذاب و  پایاپای شد که تا امتیاز بالای 30 پیش‌ رفت و درنهایت با ثبت پوئن 32 بر 30 به سود جمهوری چک تمام شد تا تکلیف تیم برنده در ست چهارم بازی مشخص شود؛ جایی که جمهوری چک موفق شد 25 بر 17 گوی سبقت را از حریف ببرد و درنهایت با نتیجه سه بر یک پیروز میدان شود.

ملی‌پوشان نوجوان کلمبیا در مجموع 90 پوئن شامل 40 امتیاز حمله، 12 امتیاز دفاع، 2 امتیاز سرویس و 36 امتیاز از اشتباهات حریف به دست آورد. در طرف مقابل جمهوری چک هم 103 پوئن شامل 64 امتیاز حمله، 13 امتیاز دفاع، 6 امتیاز سرویس و 20 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد.

داوید کلادور بازیکن تیم ملی چک با کسب 22 پوئن، امتیازآورترین بازیکن این مسابقه شد. میگوئل مارتینز هم با امتیاز مشابه، بهترین بازیکن تیم کلمبیا بود.

در این بازی یاکوپ کلایمون، شیمون بیکنار، داوید کلادور، یان یراسک، یاکوب اورش و لوکاش دات در شروع بازی برای جمهوری چک به میدان رفتند.

توماس گونزالس، میگوئل مارتینز، کارلوس مارتینز، میگوئل رودریگز و اندرس اسوریو هم ترکیب اولیه تیم ملی کلمبیا را تشکیل دادند.

هفدهمین دوره مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان (زیر 19 سال)  از 2 تا 11 شهریور به میزبانی ایران (تهران) و در دو سالن دوازده هزار نفری آزادی و سالن فدراسیون والیبال برگزار می‌شود.

[caption id="attachment_181191" align="alignnone" width="1000"]دیدار دو تیم والیبال چک و کلمبیا دیدار دو تیم والیبال چک و کلمبیا[/caption]