پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش سازمان برگزارکننده مسابقات قهرمانی والیبال لیگ روسیه تقویم کامل مسابقات لیگ، جام حذفی و سوپر جام را اعلام کرد.

بر این اساس، لیگ والیبال روسیه دو هفته پس از پایان رقابت‌های یورو والی یعنی دوم اکتبر آغاز شده و ۱۶ آپریل به پایان می‌رسد. چهارده تیم در سوپر لیگ شرکت می‌کنند و بصورت دوره‌ای رفت و برگشت با هم به رقابت می‌پردازند، در پایان دو تیم برتر مستقیم به مرحله پلی‌آف شش تیم نهایی که از ۴ تا ۸ ماه مه به میزبانی مسکو برگزار می‌شود، راه می‌یابند. طبق فرمول مسابقات، چهار تیم دیگر از بین تیم‌های سوم تا دهم مشخص می‌شود که بصورت ضربدری (تیم سوم - تیم دهم، تیم چهارم - تیم نهم، تیم پنجم - تیم هشتم، تیم ششم - تیم هفتم) و دو برد از سه مسابقه با هم بازی می‌کنند. بازی‌های این مرحله ۲۰ و ۲۴ آپریل انجام می‌شود و در صورت نیاز به بازی سوم، این دیدار ۲۷ آپریل خواهد بود.

مسابقات دور گروهی در روزهای جمعه تا یکشنبه برگزار می‌شود و تنها در هفته پایانی همه تیم‌ها در یک روز مسابقه می‌دهند. هفته پایانی سال ۲۰۲۱ نوزدهم دسامبر خواهد بود. آن دسته از تیم‌هایی که در مرحله چهار تیم نهایی جام حذفی روسیه بازی نمی‌کنند، دو هفته استراحت خواهند داشت. هفته اوّل سال ۲۰۲۲ نیز از سوم ژانویه آغاز می‌شود.

طبق برنامه مسابقات، بازی‌های رده‌بندی تیم‌های یازدهم تا چهاردهم برای تعیین تیم سقوط‌کننده، در دو دور از ۲۸-۳۰ آپریل و ۶-۸ مه با در نظر گرفتن تمام مسابقات قبلی برگزار می‌شود. در پایان تیم چهاردهم از سوپر لیگ خداحافظی کرده و به رده پایین‌تر سقوط می‌کند.

همچنین سوپر جام ۱۰ اکتبر در شهر مسکو میان تیم‌های دینامو مسکو قهرمان فصل گذشته لیگ روسیه و زنیت سن‌پترزبورگ برگزار می‌شود. این دو تیم سال قبل در سه فینال ( قهرمانی کشوری، جام حذفی، کاپ اروپا Cev Cup) با هم روبرو شدند که در هر سه فینال تیم مسکو برنده شد.

[caption id="attachment_180993" align="aligncenter" width="630"] تقویم کامل مسابقات لیگ قهرمانی والیبال روسیه تقویم کامل مسابقات لیگ قهرمانی والیبال روسیه[/caption]