به گزارش آریاورزش تاندارا کاشیِتا به دلیل نقض قوانین ضد دوپینگ از تیم والیبال برزیل تعلیق شد و از دهکده المپیک اخراج شد.

تاندارا کاشیِتا  عضو تیم ملی والیبال برزیل، تنها چند ساعت قبل از نیمه نهایی بازی های المپیک توکیو مقابل کره جنوبی ضربه بزرگی را به برزیلی ها وارد کرد.

تاندارا، دارنده مدال طلای بازیهای المپیک 2012 لندن، از تیم ملی برزیل کنار گذاشته شد و به دلیل نقض قوانین دوپینگ به کشور خود بازگشت.

بدن ترتیب کمیته المپیک برزیل تعلیق موقت این بازیکن را اعلام کرد و او امروز صبح به برزیل بازگشت. بر اساس بیانیه رسمی، این بازیکن در آزمایشی که در 7 جولای در  فدراسیون والیبال برزیل (CBV) در ساکوارما انجام شد، نقض قوانین ضد دوپینگ را مرتکب شده است.

تاندارا در  این مورد اظهار نظر کرد و در پروفایل اینستاگرام خود نوشت که ابتدا باید قبل از صحبت در مورد تعلیق، بفهمد چه اتفاقی افتاده است.

کمیته المپیک برزیل نوع تخلفی را که این ورزشکار 32 ساله مرتکب شده و یا آیا ماده ای ممنوعه در آزمایش او پیدا شده است را گزارش نکرده است ، فقط گفته است که از ABCD  این اطلاع رسانی  را دریافت کرده است که مرتکب تخلف شده است . کمیته المپیک برزیل به نوبه خود، از وضعیت پش آمده بسیار ابراز تاسف کرده است.

تیم ملی برزیل به دلیل محرومیت تاندارا در معرض خطر مجازات کمیته بین المللی المپیک (IOC) نیست. در ورزش های گروهی، کشور متخلف تنها در صورتی مجازات می شود که سه یا چند ورزشکار تست دوپینگ مثبت داشته باشد. از آنجا که آزمایش تاندارا در یک دوره خارج از مسابقه انجام شده است، امکان مجازات تیم ملی بانوان برزیل معروف به "سلچائو"  وجود ندارد.

[caption id="attachment_180866" align="aligncenter" width="628"]تیم والیبال بانوان برزیل تیم والیبال بانوان برزیل[/caption]