پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403

به گزارش آریاورزش یک رسانه روسی مدعی شد «تینه اورنات» کاپیتان تیم ملی والیبال اسلوونی که قرار بود فصل آینده برای باشگاه یاستژبسکی وگیل به میدان برود، با تیم زنیت سن‌پترزبورگ به توافق رسید.

در واقع مهمترین اتفاق نقل و انتقالی 2021 در سوپر لیگ روسیه، انتقال ناموفق ویلفردو لئون از پروجا به سن‌پترزبورگ بود. مسئولان باشگاه تا حدودی از این انتقال مطمئن بودند، بنابراین به راحتی با بازیکن کوبایی خود «هالو کامخو» که فصل قبل مصدوم شده بود جدا شدند. اما قرارداد سفت و سختی که پروجا با لئون بسته بود، این تیم را از جدایی لئون نجات داد. این ستاره کوبایی - لهستانی که پیش از این چندین سال برای زنیت کازان بازی کرده و به عناوین مختلفی دست یافته بود، از قبل خودش را برای بازگشت مجدد به سوپر لیگ روسیه آماده کرده بود. اما مدیران پروجا نمی‌خواستند به هر قیمتی رهبر تیم خود را از دست بدهند.

پس از این اتفاق، باشگاه زنیت سن‌پترزبورگ به سرمربیگری توماس ساملوو، به تکاپو افتاد تا برای پر کردن جای خالی خود بار دیگر وارد بازار نقل و انتقالات شوند. آنها ایگور کلیوکا و کیریل اورسوف را در اختیار داشتند، سپس فیدور ورونکوف را که در آستانه تمدید قرارداد با کازان بود خریداری کردند. در نهایت پس از مذاکرات طولانی با اورنات، با او به توافق رسیدند.

ملی‌پوش 32 ساله اسلونیایی یک ماه پیش با باشگاه لهستانی یاستژبسکی وگیل قرارداد 2 ساله امضاء کرد. بنابراین باشگاه سن‌پترزبورگ باید برای خرید این بازیکن غرامت پرداخت کند. اما آنها نمی‌خواهند این‌بار هیچ چیز مانع از این انتقال شود.

اورنات پس از امضای قرارداد با وگیل گفته بود که دلیل اصلی انتخابش جاه‌طلبی و بلندپروازی باشگاه وگیل است و امیدوار است تا با حضور پر شور هواداران فصل خوبی را در پیش داشته باشد. این رسانه روسی معتقد است که پیوستن اورنات به زنیت سن‌پترزبورگ خللی در خواسته این بازیکن ایجاد نمی‌کند. به این دلیل که زنیت سن‌پترزبورگ نیز باشگاه جاه‌طلبی است و در لیگ قهرمانان حضور دارد. هچنین از لحاظ مالی نیز برای این بازیکن بهتر خواهد بود. از طرفی باشگاه لهستانی با از دست دادن بازیکن برجسته خود غرامت قابل توجهی دریافت خواهد کرد.

این رسانه همچنین می‌نویسد: مثلث گربنیکوف - اورنات - کلیوکا در خط دریافت سن‌پترزبورگ، قوی‌تر از گربنیکوف - لئون - کلیوکا خواهد بود. اگرچه اورنات تا کنون به عنوان یک ستاره بزرگ در نظر گرفته نشده است، اما او ذاتاً یک بازیکن درجه یک و جنگنده است و در باشگاه‌های معتبری چون ترنتینو، مودنا و زاکسا بازی کرده است. او بیشتر به دلیل بازی‌های درخشانش در تیم ملی اسلوونی شناخته می‌شود. در اسلوونی اغلب تو‌پ‌های زخمی و سخت به او سپرده می‌شود تا راه‌حلی برای آن پیدا کند. او با تیم ملی اسلوونی قهرمان لیگ اروپا شد. همچنین دو مدال نقره در مسابقات قهرمانی اروپا 2015 و 2019 به دست آورد. امسال در بازی‌های VNL نیز در میان چهار تیم برتر قرار گرفت. اورنات به همراه دوستانش در تیم ملی اسلوونی توانست تیم روسیه را به رهبری ساملوو در قهرمانی اروپا 2019 و لیگ ملت‌ها 2021 شکست دهد. بنابراین هر مربی دوست دارد چنین بازیکنی را در ترکیب خود ببیند. بازیکنی با عملکرد عالی، تکنیک زیبا و هوش والیبالی بالا.

طبق ادعای این رسانه روسی علاوه بر تینه اورنات، بنجامین تونیوتی و استفان بویه بازیکنان تیم ملی فرانسه که قرار بود فصل آینده برای وگیل بازی کنند نیز به روسیه می‌روند. هر چند در صفحه رسمی اینستاگرام باشگاه وگیل نشانی از جدایی این بازیکنان دیده نمی‌شود. آنها سه روز پیش با انتشار تصویری از تونیوتی و بویه از حضور دو بازیکن کلیدی‌شان در المپیک توکیو نوشتند.

جدایی اورنات، تونیوتی، بویه از وگیل