به گزارش آریاورزش٬ تیم ملی والیبال ایران در روزهای اخیر با حواشی روبرو بوده که مهمترین آن ماجرای فرهاد قائمی بود. قائمی در واکنش به نحوه دعوت و خط خوردنش از تیم ملی اظهارات تندی را علیه آلکنو مطرح کرد که این اظهارات از سوی سرمربی تیم ملی کشورمان بدون پاسخ نماند. در نهایت محمدرضا داورزنی سکوت خود را شکست و با حضور در برنامه «نبض ورزش» نسبت به صحبت‌های قائمی واکنش نشان داد.

رئیس فدراسیون والیبال در خصوص شرایط تیم ملی پیش از آغاز المپیک بیان داشت: غیر از شکست مقابل استرالیا که برای هیچکس قابل درک نبود٬ در لیگ ملت‌ها توانستیم به صد درصد خواسته‌های خود برسیم. هدفمان این بود که آلکنو از تمام ظرفیت‌ها و توانایی والیبال ایران استفاده کند تا بتواند به جمع‌بندی نهایی برای انتخاب دوازده بازیکن برسد. البته 10 شکست در لیگ ملت‌ها فشار زیادی به بازیکنان و کادر فنی وارد می‌کند.

وی افزود: ایران در لیگ ملت‌ها پانزده بازی انجام داد که باعث شد آلکنو وضعیت بازیکنان را به صورت دقیق مورد ارزابی قرار دهد. بعد از لیگ ملت‌ها صحبت‌هایی در خصوص ضعف ایران در دریافت مطرح شد که با نظر برخی از کارشناسان گفته شد که فرهاد قائمی می‌تواند به تیم ملی کمک کند. من هم به قائمی پیام دادم و از او خواستم که اگر شرایطش خوب است به تمرینات اضافه شود. به توتولو هم گفتم شرایط وی را بررسی کنند. آلکنو اختیار تام داشت و یک لیست 17 نفره به اضافه دو بازیکن به اردو دعوت کرد. ما هم شرایطی فراهم کردیم که قائمی و میرزاجانپور واکسن بزنند و در اردو حاضر شوند. منافع ملی نسبت به هر چیز دیگری ارجحیت دارد. فقط با دوازده بازیکن می‌توانیم به المپیک برویم و آلکنو هم سعی کرد بهترین‌ها را انتخاب کند. آلکنو وضعیت قائمی را بررسی کرد و دید از آمادگی کامل برخوردار نیست. با توجه به فرصت کمی که تا المپیک داشتیم٬ نمی‌توانستیم صبر کنیم. آلکنو به عنوان سرمربی وظیفه خود را انجام داد و احساس کرد که قائمی از شرایط آمادگی فاصله دارد و تصمیم‌ گرفت او را کنار بگذارد.

داورزنی در خصوص اظهارات فرهاد قائمی که والیبال ایران را لجن‌زار و آلکنو را عروسک خیمه‌شب‌بازی خطاب کرده بود٬ گفت: قائمی با اظهاراتش در حق خودش و والیبال ایران جفا کرد. مطرح کردن بعضی صحبت‌ها جفا در حق آلکنوست. او از بهترین‌ مربیان جهان است و تلاش می‌کند به آرمانی که فدراسیون برایش ترسیم کرده برسد. ما از آلکنو حمایت می‌کنیم و او با اختیار تام کارش را دنبال می‌کند. دوست نداشتیم وارد حاشیه‌ شویم تا برای تیم ملی مشکلی ایجاد نشود. بعداً در مورد این موضوع صحبت خواهیم کرد.

[caption id="attachment_180549" align="aligncenter" width="2000"]داورزنی: قائمی هرچه دارد از والیبال است ولادیمیر آلکنو / تمرین تیم ملی والیبال[/caption]

وی ادامه داد: یک نفر نباید به خودش اجازه دهد منافع ملی را نادیده بگیرد و شرایطی را فراهم کند که اصحاب رسانه، برخی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های ایتالیایی و روسی و ... به این مسئله پبردازند و چهره والیبال ایران را خدشه‌دار کنند. فرهاد قائمی هرچه دارد از والیبال و تیم ملی دارد. طی سال‌های گذشته بازیکنانی آمدند برای تیم ملی زحمت کشیدند و سپس جوان‌ترها جایگزین شدند. ما دنبال این هستیم که بهترین نفرات به المپیک و مسابقات اعزام شوند و نظر نهایی را هم سرمربی و کادر فنی می‌گیرند.

داورزنی در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نبود دعوت قائمی به تیم ملی رسانه‌ای نمی‌شد، تصریح کرد: کاری که فدراسیون کرد در جهت منافع ملی بود یا خیر؟ ما چند بازیکن دیگر را هم خط زدیم، چون نفرات بهتر از آنها در اردو بودند. از هر کارشناسی سوال شود، متوجه می‌شوید که 12 نفر نهایی، بهترین‌های والیبال ایران هستند. در حال حاضر تلاش ما این است که تیم ملی دور از حاشیه به المپیک برود و دل مردم را شاد کند.